Porsche 718 Forum banner
21 - 40 of 66 Posts
........... snip...................Ik vond het eigenlijk fascinerend hoe mensen zowel de Porsche-producten als de Porsche-rijders waarnemen. De opmerking van vandaag was geenszins een geïsoleerd incident. .......... snip..........
Zeker fascinerend, maar de reactie die je van vreemden krijgt, zou geen verrassing moeten zijn. Laten we eerlijk zijn, van alle high-end merken zijn Porsche-rijders het meest geneigd om klootzakken te zijn, die vaak hun best doen om het stereotype van de Porsche-rijder als een klootzak in leven te houden. Je zult met dat feit moeten leven; je kunt echter je steentje bijdragen om de publieke perceptie van Porsche-rijders te veranderen, of in ieder geval te proberen deze te veranderen.

Als een vreemde opmerkt dat mijn Panamera veel te duur is voor hen om te bezitten, leg ik soms beleefd uit dat ik er minder voor heb betaald (uiteraard gebruikt) dan zij voor hun Camry hebben betaald. Of, als ik een jongere en hun ouders naar mijn Guards Red Cayman zie kijken, laat ik het kind soms even in mijn auto zitten. En af ​​en toe heb ik de gelegenheid om uit te leggen dat ik ongeveer hetzelfde heb betaald voor mijn nieuwe Cayman uit 2021 als zij voor hun opgepimpte pick-uptruck. Natuurlijk, als je een 911-variant bestuurt die honderd en vijftig kost, moet je een andere aanpak gebruiken.

Elke Porsche-eigenaar moet zelf beslissen hoe hij zowel complimenten als snibbige opmerkingen moet behandelen, maar beleefd en informatief zijn zonder je te verontschuldigen is de sleutel, voor zover ik het kan beoordelen.

En als de vreemdeling niet op een leuke manier reageert, kijk dan gewoon op ze neer, spuug op hun schoenen en rijd weg en spuug grind over hun stomme kleine economy car. :devilish:

Hij merkte luidkeels tegen me op: "De kosten per gallon zijn [recentelijk] met meer dan 40 cent/gallon gestegen!" Ik zei simpelweg en beleefd: "Dat heb ik gemerkt." Daarop antwoordde hij: "Ik heb het sneller gemerkt dan jij, omdat ik een budget heb!" ...
Ik wist dat ik een duurdere auto kocht dan mijn vorige BMW Z3/Z4's, maar had nooit verwacht wat ik de afgelopen twee jaar heb waargenomen en gehoord.
Ik zou gokken/denken/me voorstellen/veronderstellen dat het van de buurt afhangt. In een land waar iedereen een BMW kan betalen, is een andere BMW gewoon een andere BMW.

Het probleem is dat alle politieauto's bij mijn huis stopten, ik heb twee Porsche's, een Harley en een X5 op mijn oprit geparkeerd. Ze overlegden met elkaar en zeiden sorry en reden naar zijn huis en arresteerden hem. Het was duidelijk dat ze dachten dat ik het was vanwege de Porsche's, lol.
Misschien was het de Harley. (Ik heb een collega die op een Harley rijdt. Hij heeft een plaatje aan één kant met het woord "Hel" erop gegraveerd. Het is een subtiele grap omdat hij een van de aardigste, meest on-helse jongens is die ik ooit heb gekend.)

Onnauwkeurige percepties zijn helaas overal om ons heen. Ik ben in mijn zeven decennia al vaak op persoonlijke manieren onnauwkeurig beoordeeld, en ook wel eens correct. Niemand heeft nog over mijn 718 Cayman geklaagd. Tolerantie is een goede balancerende factor voor onnauwkeurigheid. Als iemand wil denken dat ik <vul de leegte in> ben, tolereer ik het zolang ze mij op hun beurt tolereren. En als de gelegenheid zich voordoet, zet ik ze recht met alle middelen die werken, gedrag, spraak, voorbeeld.

Zeker fascinerend, maar de reactie die je van vreemden krijgt, zou geen verrassing moeten zijn. Laten we eerlijk zijn, van alle high-end merken zijn Porsche-rijders het meest geneigd om klootzakken te zijn, die vaak hun best doen om het stereotype van de Porsche-rijder als klootzak in leven te houden. Daar zul je mee moeten leven; je kunt echter je steentje bijdragen om de publieke perceptie van Porsche-rijders te veranderen, of in ieder geval te proberen deze te veranderen.

Als een vreemde opmerkt dat mijn Panamera veel te duur is om te bezitten, leg ik soms beleefd uit dat ik er minder voor heb betaald (uiteraard gebruikt) dan zij voor hun Camry hebben betaald. Of, als ik een jongere en zijn ouders naar mijn Guards Red Cayman zie kijken, laat ik het kind soms even in mijn auto zitten. En af en toe heb ik de gelegenheid om uit te leggen dat ik ongeveer hetzelfde heb betaald voor mijn nieuwe Cayman uit 2021 als zij voor hun opgepimpte pick-up truck. Natuurlijk, als je een 911-variant rijdt die honderdvijftig kost, moet je een andere aanpak hanteren.

Elke Porsche-eigenaar moet zelf beslissen hoe hij omgaat met zowel complimenten als venijnige opmerkingen, maar beleefd en informatief zijn zonder je te verontschuldigen is de sleutel, voor zover ik het kan beoordelen.

En als de vreemde niet op een leuke manier reageert, kijk dan gewoon op ze neer, spuug op hun schoenen en rijd weg en spuug grind over hun stomme kleine economy car. :devilish:
Het onderhouden van een high-performance auto, zoals Porsche, is niet goedkoop. Ik bezit ook een Honda Pilot SUV en de olie- en filterwissel kostte me $58,00 bij de dealer. Een Porsche is erg duur in onderhoud, tenzij je een uitgebreide garantie hebt. Je Porsche kost je jaarlijks minstens duizend dollar aan onderhoudskosten, afhankelijk van hoe je rijdt. Je kunt een Porsche niet vergelijken met een pick-up truck, dat is lachwekkend. Een pick-up truck is op de lange termijn zeker veel goedkoper om te bezitten.

Ik heb dit jaar mijn eerste Porsche gekocht. Het is een droom en een doel geweest sinds ik heel klein was. Vorig jaar heb ik een risico genomen en mijn comfortzone van een carrière verlaten en een nieuwe kans aangegrepen die tot nu toe financieel lonend is geweest. Hoewel ik deze auto jaren geleden al had kunnen betalen, was nu de tijd gekomen omdat de dingen zo uitkwamen. Ik heb de blikken van mensen opgemerkt en tot nu toe heb ik niets negatiefs gezien, tenzij je elke Billy meetelt die met je wil racen in zijn turbo diesel truck. Dat is gewoon Texas voor je. Ik heb een goede vriend meegenomen voor een ritje, die ik zeer respecteer. Hij is een zeer succesvolle neuropsycholoog en de meest zuinige persoon die ik ken. Hij vroeg waarom nu en hoe lang ik het al wilde? Ik legde het uit en hij zei: weet je wat, als je zoiets kunt betalen en het een doel is geweest, goed voor je. Ik heb hard gewerkt om te komen waar ik ben en hoewel ik me een beetje schuldig voelde toen ik het voor het eerst kocht, heb ik mijn manier van denken veranderd. Ik heb mijn doel bereikt door het werk dat ik erin heb gestoken en de vroege offers die ik heb gebracht om ervoor te zorgen dat ik in een comfortabele financiële positie zou komen.

Zet een Porsche-logo op een Trabant, rijd ermee rond en veel mensen zullen denken dat je rijk bent.

Maak je geen zorgen over het niet belichamen van het stereotype.

Waargenomen waarde: Kreeg een opmerking "moet meer dan $100k waard zijn" van iemand op het werk. Ze hapten niet toe bij de $95k die ik aanbood.

Geen negatieve opmerkingen aan mij gemaakt na 1 jaar bezit. (SoCal)
Honda Civics lijken het meest enthousiast te worden om me op de weg te zien.

MR2 '85: Geweldige auto, en besloten om een andere 2-zitter te hebben toen ik de mijne met 275k mijl verkocht.
Ik wist dat ik sindsdien een Cayman wilde, slaagde erin om het vol te houden tot 2 jaar oude 718's gebruikt beschikbaar waren.

Het is een persoonlijke bevrediging waarbij andere financiële verplichtingen zijn afgehandeld.
ALS ik een stimuleringscheque zou krijgen, zou ik deze rechtstreeks aan de voedselbank doneren.
Had er geen verwacht of gekregen, toch extra gedoneerd.

Er is me op parkeerplaatsen verteld dat ik het volgende moet zijn:
  • een dokter
  • onafhankelijk rijk
  • aan het winkelen op de verkeerde locatie (Walmart)
Tot op heden leken geen opmerkingen of blikken bijzonder schandelijk, dus ik glimlach meestal en ga mijn gang.

Porsches zijn zeldzaam in mijn omgeving, vooral als dagelijkse auto's. Hoewel ik dol ben op gesprekken met vreemden die van auto's houden (vooral kinderen), verafschuw ik de meer gebruikelijke gesprekken die gaan over wat iedereen anders heeft gezegd. Ik voel me erg ongemakkelijk als ik met mijn auto's naar mijn werk rijd vanwege de perceptie die mensen hebben. Maar zoals iemand anders al zei, mijn vorige gebruikte 911 of mijn huidige Boxster liggen qua prijs niet ver af van de SUV's van mijn collega van $60.000. Ik ben ook ongelooflijk zuinig als het om al het andere gaat, dus ik kan mijn auto's betalen, wat natuurlijk niemand aanneemt. Mijn vrouw heeft me de laatste tijd aangespoord om sokken te kopen, maar ik weiger. Elke week moet ik flessenwater van onze boodschappenlijst schrappen, omdat het gezin perfect gefilterd water uit de koelkast kan halen. Ik zal lederen rugleuning-schalen voor mijn auto bestellen zonder zorgen, maar als ik vijftig cent kan besparen op een blik corned beef hash door naar Walmart te gaan, ben ik daar ook helemaal voor.

Over mijn vrouw gesproken, de interacties die ik echt hilarisch vind, zijn wanneer we de gebruikte Maserati Ghibli rijden die ik voor haar heb gekocht. Mensen maken er foto's van alsof het een soort exotische auto is (ik zie nooit een Maserati in mijn omgeving). Het is vooral grappig omdat de persoon de helft van de tijd in een nieuwe SUV of sedan rijdt die volgens mij evenveel of meer heeft gekost als de gebruikte Ghibli. Toch maken ze foto's van onze Italiaanse Chrysler 300. Ik heb nul gesprekken gehad met een "autoliefhebber" als ik dat ding rijd... ze weten wat het is. Ik denk dat het grootste voordeel van elektrische auto's is dat je nooit naar het tankstation hoeft en gevraagd wordt wat ik doe voor de kost, hoeveel ik voor mijn auto heb betaald en of je me kunt adopteren.

...6 jaar geleden, toen ik nog in dienst was, nam het middenmanagement me een keer apart en zei me:
'U heeft een auto van de zaak, waarom heeft u ook een privéauto en gebruikt u die soms om naar uw werk te rijden? U mag er niet meer mee naar uw werk rijden. U moet de auto van de zaak gebruiken!'...
Erik - Een goede vriend van mij in België heeft precies uw ervaring. Hij is een zeer senior partner in een firma en krijgt een enorme autovergoeding, iets van 2000 euro per maand. Maar hij mag alleen een "praktische auto" rijden die niet de verkeerde indruk wekt van te veel rijkdom. Dus hij rijdt een X5, in plaats van de Porsche Cayenne Turbo die hij echt wilde.

Erik - Een goede vriend van me in België heeft precies jouw ervaring. Hij is een zeer senior partner in een firma en krijgt een enorme autovergoeding, zoiets als 2000 euro per maand. Maar hij mag alleen in een "praktische auto" rijden die niet de verkeerde indruk wekt van te veel rijkdom. Dus hij rijdt in een X5, in plaats van de Porsche Cayenne Turbo die hij echt wilde.
Ik weet niet zeker wat er in België of de Benelux-landen aan de hand is met rijkdom. Hier in Arizona maakt het de mensen niet uit of je in een Volkswagen, Porsche, Ferrari of Mercedes rijdt. Als je hier de indruk wekt dat je rijk bent, is dat een goede zaak, want dan kun je dure dingen kopen om mensen aan het werk te houden. Stel je voor dat niemand een Porsche koopt, dan zouden ze mensen moeten ontslaan en de fabriek moeten sluiten. Rijkdom is goed om de economie draaiende te houden en je moet je nooit schamen om in een duur voertuig te rijden als je het je kunt veroorloven.

Ik weet niet zeker wat er in België of de Benelux-landen aan de hand is met rijkdom. Hier in Arizona maakt het de mensen niet uit of je in een Volkswagen, Porsche, Ferrari of Mercedes rijdt. Als je hier de indruk wekt dat je rijk bent, is dat een goede zaak, want dan kun je dure dingen kopen om mensen aan het werk te houden. Stel je voor dat niemand een Porsche koopt, dan zouden ze mensen moeten ontslaan en de fabriek moeten sluiten. Rijkdom is goed om de economie draaiende te houden en je moet je nooit schamen om in een duur voertuig te rijden als je het je kunt veroorloven.
"het kunnen betalen" Sorry, ik heb op de verkeerde toets gedrukt

100% waar. Helaas kunnen veel mensen dit niet begrijpen. Hun enige argument is dat je "te veel" hebt en zij "te weinig" en dat het niet eerlijk is dat je meer hebt dan zij en dat je je geld zou moeten delen, zonder te beseffen dat het kopen van dingen een geweldige manier is om je rijkdom te delen. Bovendien negeren ze altijd het feit dat je waarschijnlijk je jeugd hebt doorgebracht met harder studeren dan de meesten, of dat je elke dag om 4 uur 's ochtends wakker moet worden, op feestdagen moet werken, talloze dagen weg van je huis/familie moet doorbrengen, of dat je een enorm financieel risico hebt moeten nemen om je bedrijf te starten, of welke redenen dan ook die je economisch iets succesvoller hebben gemaakt dan het gemiddelde.
Als je echter voorstelt dat ze hun huis ook met een dakloze zouden kunnen delen, lijken ze het idee niet leuk te vinden.

Eerlijk gezegd, als je me 5 of 10 jaar geleden had gevraagd wat het betekende om rijk te zijn, zou ik hebben gezegd: "In een gloednieuwe Porsche rijden!".
Een Porsche bezitten was mijn jeugddroom, dus alles wat ik rijk wilde zijn, was rijk genoeg om een Porsche te kopen. Nog maar een paar jaar geleden zou ik iedereen die in een Porsche sportwagen reed als rijk hebben beschouwd. Nu begrijp ik natuurlijk een paar dingen meer over het leven in het algemeen en de binnenlandse economie in het bijzonder, dus ik beschouw mezelf niet als rijk omdat ik een Cayman bezit. Jong zijn zonder kinderen en mijn vaste uitgaven onder controle houden, is ook een belangrijk onderdeel om een sportwagen zoals de 718 te kunnen betalen. Het gaat niet alleen om het verdienen van een mooi bedrag. Het gaat er ook om het niet te verspillen aan andere voorzieningen of luxe waar je niet eens om geeft. Ook maakt de mate waarin je gepassioneerd bent door auto's een enorm verschil bij het beslissen hoeveel je aan een auto wilt uitgeven.

Discussion starter · #34 · (Edited)
Ik begon mijn eerste fulltime baan in 1969 bij General Electric als beginnend ingenieur in een van hun grote, oude, gevestigde industriële fabrieken met bijna 5.000 werknemers. Op een dag werd mijn auto onderhouden, dus leende mijn vader me zijn auto, een grote (zoals in "enorm") nieuwe Cadillac uit 1969. Zonder erbij na te denken reed ik ermee naar mijn werk en parkeerde hem op mijn toegewezen parkeerplaats, een terrein dat alleen voor niet-vakbondsmedewerkers was gereserveerd. Later die dag werd ik discreet geïnformeerd dat het niet acceptabel werd geacht om in een mooiere auto te rijden dan de baas. Dat had nooit invloed op waarmee ik naar mijn werk reed, maar ik parkeerde toen wel op een minder opvallende plek op het terrein. Interessant genoeg kreeg een nieuwe Porsche 914, bestuurd door een collega die in de avonduren het lokale tv-nieuws van 11 uur presenteerde, nooit enige aandacht (althans voor zover ik wist). Ik heb het altijd erg moeilijk gevonden om me in die mate van oude, gevestigde bedrijfscultuur in te leven. Mijn houding in dit opzicht werd in de loop der jaren periodiek opgemerkt, tot mijn nadeel. Ik hoorde toen ook verhalen dat er in het niet zo verre verleden een tijd was dat men geen lift betrad als de fabrieksmanager erin zat.

Ik denk dat Porsche-eigenaren net zo erg zijn, zo niet erger, dan de leken. Ik zag onlangs een Facebook-discussie in een Porsche-groep waar een man vroeg welke benzinekwaliteit iedereen gebruikt. Elke persoon die zei dat hij gewone benzine gebruikt in plaats van premium omdat het zoveel goedkoper is, werd overspoeld door andere Porsche-eigenaren die hen afblaften omdat ze gierig waren of zeiden dat als je een Porsche kunt betalen, je ook premium kunt betalen, enz. Tijdens mijn lokale maandelijkse PCA-bijeenkomsten was ik echt afgeknapt door een groot percentage van de leden die super bougie waren.

• Like
Reactions: girarcat
Ik denk dat Porsche-eigenaren net zo erg zijn, zo niet erger, dan de leken. Ik zag onlangs een Facebook-discussie in een Porsche-groep waar een man vroeg welke benzinekwaliteit iedereen gebruikt. Elke persoon die zei dat ze gewone benzine gebruiken in plaats van premium ...
Twee dingen die hier verkeerd zijn:
  • gebruik gewone benzine in je 718 en de ECU zal de timing terugtrekken om het kloppen te beheren
  • facebook

En als je denkt dat sommige PCA-mensen vreemd kunnen zijn, kom dan opdagen met een 928.

• gebruik gewone benzine in je 718 en de ECU zal de timing aanpassen om pingelen te beheren
Dat was precies mijn punt. De additieven maken niet veel verschil bij een motor met directe injectie, omdat de brandstof de inlaatkleppen niet wast. Ik zou liever 30% op brandstof besparen en een paar pk opgeven. De auto is krachtig genoeg zoals hij is.

• Like
Reactions: Robsx
Als ik het de moeite waard vind om even te praten, zeg ik dat nadat ik voor twee vrouwen, twee scheidingen, 3 huizen en 3 universitaire opleidingen heb betaald, ik maar ongeveer 10 jaar hoefde te sparen. 😳
LOL, "na het betalen voor twee vrouwen, twee scheidingen, 3 huizen en 3 universitaire opleidingen", naar mijn bescheiden mening heb je het recht verdiend om alles te rijden wat je wilt rijden, de mening van anderen ten spijt ;)

Erik - Een goede vriend van me in België heeft precies jouw ervaring. Hij is een zeer senior partner in een firma en krijgt een enorme autovergoeding, iets van 2000 euro per maand. Maar hij mag alleen in een "praktische auto" rijden die niet de verkeerde indruk wekt van te veel rijkdom. Dus hij rijdt in een X5, in plaats van de Porsche Cayenne Turbo die hij echt wilde.
Ik werk als software consultant en mijn huidige bedrijf rekent vrijwel hetzelfde als andere bedrijven in dit vakgebied, maar heeft veel lagere overheadkosten. Simpel gezegd, ik verdien aanzienlijk meer dan voorheen. Ik rijd in een 718 Cayman S en de directeur van het bedrijf vroeg me eens of ik wrijving ondervind als klanten me in mijn Porsche zien aankomen. Ik zei hem dat als hij de klant was en voor dezelfde kosten een consultant had die in een Porsche aankwam en een andere die in een Corolla aankwam, wie hij dan beter zou vinden en die waarschijnlijk langer bij het project zou blijven (in plaats van voor meer geld naar een concurrent te vertrekken)? Dat was de laatste keer dat hij mijn autokeuze in twijfel trok.

21 - 40 of 66 Posts