Hartelijk bedankt!
Hoe zet je TC in Sport? Ik dacht dat je TC moest deactiveren bij het lanceren. En ik dacht dat je TC alleen maar kunt activeren of deactiveren.Zoals je zei, zet de sportrespons de auto in Sport+ en in sport+ kun je lanceren
De pdk krijgt een andere mapping in sportrespons, maar wat dat betekent weet ik niet, het voelt als een "inhaalknop".
Eén ding dat een wereld van verschil kan maken, is om TC in sport te zetten, op een goede ondergrond ben je een raket.
Op een niet zo goede ondergrond zullen de banden veel spinnen.
Van wat ik heb gelezen en geprobeerd, (718B PDK zonder Sport Chrono) is het antwoord "soort van".Over lanceringen gesproken, ik las ergens dat je kunt lanceren zonder het Sports Chrono-pakket - ik heb een 718 B - door gewoon de rem en het gaspedaal samen ingedrukt te houden en de toerenbegrenzer houdt de boel in toom totdat je de rem loslaat. Is dat waar? GeĂŻnteresseerd om het te proberen...
Harry's Lap Timer. Als de gps in je telefoon niet snel genoeg is, kun je een externe gps krijgen die met je telefoon communiceert, of een obd-poort die dat doet, Harry's lap timer praat met beide. Kijk op Amazon welke op dat moment goedkoper is. Nieuwe iPhones doen echter 10X per seconde sampling, wat hiervoor prima zou moeten zijn.Kent iemand een goede app die de 0-60/0-100 en 1/4 mijl tijden kan meten? Ik begrijp dat de GPS-gebaseerde apps te traag zijn om te updaten en dat je iets nodig hebt dat van de OBD-poort kan lezen.
Ik geloof dat je het in de niet-Sport Chrono-auto's uit moet zetten, anders zal het de toeren verminderen als de banden even het contact verliezen. Probeer het op eigen risico...So when doing LC do you guys have TC on or off?
Neem een video van de ervaring als je kunt!Zal het moeten proberen, ik heb Sport-Chrono
Ik weet niet van wie die video is, maar dat is niet de procedure die ik voor LC zou aanbevelen. De geleidelijke toepassing van het gaspedaal zorgt ervoor dat de transmissie wordt ingeschakeld totdat de LC-drempel wordt bereikt. Volgens mij is dat hoe assen of transmissies kapot gaan. Alle stappen lijken in orde te zijn, behalve dat het indrukken van het gaspedaal een klap op het gaspedaal moet zijn tot volledige toepassing. Je kunt horen dat deze auto direct in LC gaat met het gaspedaal in één keer ingedrukt.
ben het eens met je uitspraak, ik heb nog nooit launch control geprobeerd, zelfs niet op mijn m5, ik heb het nog niet gedaan, de hele LC is naar mijn mening nutteloos en niet praktisch, maar zo komen fabrikanten weg door 0-60 #s uit te brengen met LC en niet normaal het gas intrappen of wat dan ook... dat is valsspelen in mijn ogen, er staat zelfs duidelijk in de handleiding dat het gebruik van LC "de belasting van componenten aanzienlijk verhoogt", dus wie er ook zegt dat Porsche de LC heeft ontworpen en je kunt het zo vaak doen als je wilt, drinkt cool aid.Natuurlijk zal dit extra druk op de koppeling zetten en waarschijnlijk de slijtage verhogen. De vraag is hoeveel? Aangezien de SC Launch ongeveer hetzelfde doet, maar de ontsteking afsnijdt (mijn aanname) om de toeren stabiel te houden totdat de rem wordt losgelaten, kan ik me niet voorstellen dat de slijtage ernstig zou zijn. Het is een natte koppeling.
Ik heb een video gezien van een Porsche die 25 keer achter elkaar werd gelanceerd zonder dat de bestuurder enige veranderingen opmerkte.
Voor de nep-lancering probeerde ik remmen, vol gas, toen de toeren de 4000 tpm naderden, de rem loslaten. Er werd geen afslaan opgemerkt. Het was leuk, maar nauwelijks nuttig in het dagelijks rijden. Ik denk dat ik het 3 keer heb gedaan in 3,5 jaar.
Voor snelle starts zonder SC (geen echte lancering) probeer een "snelle duw" (geen klap) naar ongeveer 50% gas en duw dan de rest weg nadat de auto goed beweegt.
In 2017 behaalde Car and Drive een tijd van 0-60 mph van 4,0 seconden met handmatig schakelen op de PDK en zonder launch control, dus er is iets mogelijk. Dat is snel genoeg voor mij!