Porsche 718 Forum banner
21 - 40 of 80 Posts
Als iemand die wachtte op en van plan was een GTS 4.0 te kopen, maar wiens hoofd werd gedraaid door een 991.2 Carrera T, kan ik je vertellen dat het heel verschillende auto's zijn, maar de verschillen zijn marginaler op de gebieden waar je naar vraagt (comfortniveaus en cabinegeluid).

Cabinegeluid in de 718 - de motor is waarschijnlijk luider (hij zit dichter bij je hoofd en ik geloof dat Porsche probeerde de kwaliteit van het geluid te compenseren door het geluidsniveau te verhogen, omdat het geen stille motor is). Cabinegeluid in de 911 - mijn ervaring suggereert dat het weggeluid luider is in de 911 - de wielen zijn groter, dus meer bandengebruis en om de een of andere reden lijken de wielkasten het geluid van stenen etc. echt te versterken (blijkbaar is dit een bekende 911-eigenschap). Dit wordt nog versterkt door mijn Carrera T met minder geluidsisolatie. Wat het motorgeluid betreft, het is niet zo opdringerig, maar klinkt naar mijn mening een stuk beter.

Comfortniveaus zijn waarschijnlijk vrij vergelijkbaar tussen de twee auto's, met welke vering er ook in zit (standaard, PASM, Sport PASM) en de wielmaat die grote factoren zijn in het rijcomfort. Over het algemeen wint de 911 het echter waarschijnlijk. Dan is er ook de vraag of je de achterbank nodig hebt of dat de achterbak meer zin heeft. Voor mij worden de achterstoelen niet vaak gebruikt, maar ze betekenen wel dat we een een-auto-gezin zijn, iets wat ik niet had kunnen doen met een 718. Mijn partner geeft absoluut de voorkeur aan de 911, ik denk grotendeels omdat de motor niet zo alomtegenwoordig is als in de 718 en over het algemeen voelt hij gewoon solider aan en straalt hij een kwaliteit uit die de 718 niet helemaal bereikt (dit is echter heel ongrijpbaar en moeilijk te kwantificeren).

De grote verschillen zitten in de manier waarop de respectievelijke auto's zich gedragen. De 718 is als een kart, erg wendbaar en behendig; terwijl de 911 meer geplant en stabiel is. Door krappe en bochtige bochten komt de 718 als winnaar uit de bus; op lange vegers en rechte stukken zou de 911 het moeten halen (ik weet niet zeker waar je je kwartmijlstatistieken vandaan hebt ...). Deze kenmerken kwamen naar voren tijdens een recente trackdag die ik deed. Kortom, ze zijn heel verschillend en vereisen verschillende rijstijlen om er het maximale uit te halen, maar beide zijn uitzonderlijk.

Qua motor geloof ik echt dat de twin-turbo flat six 3.0 in de basis Carrera misschien wel een van de beste motoren is die Porsche maakt. Hij heeft een lineaire vermogensafgifte die vergelijkbaar is met die van een atmosferische motor, maar meer koppel over een breder toerentalbereik dan alle F4T-motoren. De hoeveelheid vermogen is ook perfect (veel mensen denken dat sinds de introductie van 3.0L TT op de 991.2 het vermogen van de S en hoger gewoon te veel is om van te genieten tijdens een pittige wegrit, omdat je over het algemeen ver onder het potentieel van de motoren rijdt).

We zijn een een-auto-gezin, dus de 911 wordt elke dag gebruikt - woon-werkverkeer, boodschappen doen, weekendritten over B-wegen, uitstapjes met onze hond etc. Het enige dat we er niet echt mee konden aanpakken, zijn slechte onverharde wegen (bodemvrijheid is een beetje een probleem, vooral met Sport PASM). Ik weet dat ik heel blij zou zijn geweest met een GTS 4.0 als ik die route was gegaan, maar ik heb geen spijt van mijn beslissing om in plaats daarvan voor de Carrera T te gaan.

Discussion starter · #22 ·
Als iemand die wachtte op en van plan was een GTS 4.0 te kopen, maar uiteindelijk mijn hoofd liet draaien door een 991.2 Carrera T, kan ik je vertellen dat het heel verschillende auto's zijn, maar de verschillen zijn marginaler op de gebieden waar je naar vraagt (comfortniveaus en cabinegeluid).

Cabinegeluid in de 718 - de motor is waarschijnlijk luider (hij zit dichter bij je hoofd en ik geloof dat Porsche de kwaliteit van het geluid heeft proberen te compenseren door het geluidsniveau te verhogen, aangezien het geen stille motor is). Cabinegeluid in de 911 - mijn ervaring suggereert dat weggeruis luider is in de 911 - de wielen zijn groter dus meer bandengebrom en om de een of andere reden lijken de wielkasten het geluid van stenen etc. echt te versterken (blijkbaar is dit een bekende 911-eigenschap). Dit wordt nog versterkt door mijn Carrera T met minder geluidsisolatie. Wat het motorgeluid betreft, het is niet zo opdringerig, maar klinkt naar mijn mening een stuk beter.

Comfortniveaus zijn waarschijnlijk vrij vergelijkbaar tussen de twee auto's, met welke ophanging er is gemonteerd (standaard, PASM, Sport PASM) en de wielmaat die grote factoren zijn in het rijcomfort. Over het algemeen wint de 911 het echter waarschijnlijk. Dan is er ook de vraag of je de achterbank nodig hebt of dat de achterbak meer zin heeft. Voor mij worden de achterstoelen niet vaak gebruikt, maar ze betekenen wel dat we een een-auto-gezin zijn, iets wat ik niet had kunnen doen met een 718. Mijn partner geeft absoluut de voorkeur aan de 911, ik denk grotendeels omdat de motor niet zo alomtegenwoordig is als in de 718 en over het algemeen voelt hij gewoon solider aan en straalt hij een gevoel van kwaliteit uit dat de 718 niet helemaal bereikt (dit is echter heel ongrijpbaar en moeilijk te kwantificeren).

De grote verschillen zitten in de manier waarop de respectievelijke auto's rijden. De 718 is als een go-kart, erg wendbaar en wendbaar; terwijl de 911 meer geplant en stabiel is. Door krappe en bochtige bochten komt de 718 als winnaar uit de bus; op lange vegers en rechte stukken zou de 911 het moeten halen (ik weet niet zeker waar je je kwartmijlstatistieken vandaan hebt...). Deze kenmerken kwamen naar voren op een recente trackday die ik deed. Kortom, ze zijn heel verschillend en vereisen verschillende rijstijlen om er het maximale uit te halen, maar beide zijn uitzonderlijk.

Qua motor geloof ik echt dat de twin-turbo flat six 3.0 in de basis Carrera misschien wel een van de beste motoren is die Porsche maakt. Hij heeft een lineaire vermogensafgifte die vergelijkbaar is met die van een atmosferische motor, maar meer koppel over een breder toerentalbereik dan alle F4T-motoren. De hoeveelheid vermogen is ook perfect (veel mensen denken dat sinds de introductie van 3.0L TT op de 991.2 het vermogen van de S en hoger gewoon te veel is om er plezier aan te beleven tijdens een pittige rit op de weg, omdat je over het algemeen ver onder het potentieel van de motor rijdt).

We zijn een een-auto-gezin, dus de 911 wordt elke dag gebruikt - woon-werkverkeer, boodschappen doen, weekenduitjes op B-wegen, uitstapjes buiten de stad met onze hond etc. Het enige dat we er niet echt mee konden aanpakken, zijn slechte onverharde wegen (bodemvrijheid is een beetje een probleem, vooral met Sport PASM). Ik weet dat ik heel blij zou zijn geweest met een GTS 4.0 als ik die route was gegaan, maar ik heb geen spijt van mijn beslissing om voor de Carrera T te gaan.
Bedankt! Ik waardeer je gedachten. Ja, dat is een beetje wat ik denk ... cayman gts 4.0 of basis 911... maar deze hele covid19 heeft mijn financiën beïnvloed :( misschien moet ik mijn 718 inruilen voor een mx5 lol.

Ik bezit zowel een 718 Boxster als een 911 Carrera coupé (992-generatie).
Als ik er maar één zou kunnen houden, zou het de 718 zijn, de handling voelt gewoon scherper aan en de hele auto draait moeiteloos om de bestuurder bij het nemen van een bocht... Dat en ik ben een beetje een liefhebber van open rijden :LOL:
Dat gezegd hebbende, de 911 is ook een erg goede auto, de handling voelt gewoon alsof hij een stap achter de 718 staat, het kan deels te wijten zijn aan het chassis en de gewichtsverdeling, maar het kan ook mijn geest zijn die me voor de gek houdt.
Een meer ervaren bestuurder zou waarschijnlijk een meer gedetailleerde beschrijving van de handlingverschillen kunnen geven dan ik.
De 911 heeft ook zijn sterke punten, comfort en vermogen (gebaseerd op basismodellen van beide auto's) zijn hoger, en in mijn ogen is een zilveren 911 Carrera coupé een van de mooiste auto's die er zijn.
De 911 voelt ook verfijnder aan om in te rijden, en hoewel ik van het geluid van mijn 718's F4T hou, huilt de F6T en heeft hij een zeer vergelijkbare koppelafgifte (zo niet beter).
Op het gebied van de motor denk ik dat de 911 aanzienlijk achter zou liggen op punten als de motor atmosferisch zou zijn, want turbo's doen wonderlijke dingen met motoren :LOL:
Vergeleken met de meeste andere sportwagens is de 911 echter een juweeltje als het gaat om de handling, het probleem is alleen dat Porsche de lat hoog heeft gelegd toen ze de 718 Boxster/Cayman uitbrachten.
Hoe verhoudt het cabinegeluid zich bij een constante ~130 km/u?

Ik vond deze video amusant. Het is een beetje lang, maar er is een verkorte versie. De specificaties van de twee vergeleken auto's waren vreemd, want ik had gedacht dat een S of GTS voor de 718 gebruikt had moeten worden, alleen maar om het gat qua vermogen te dichten - niet dat 300 pk iets is om over te zeuren! Zijn mening is best interessant.

Ik heb dit al eerder bekeken, samen met een aantal van zijn andere videorecensies en ze zijn allemaal erg goed, hoewel een beetje lang. Hij geeft zeker een zeer Duitse (d.w.z. praktische) en eerlijke kijk in zijn recensies, dus ik geniet ervan en vind ze nuttiger dan simpele fanboy-video's.

Ik heb zowel de 911 als de 718 gereden en als dagelijkse bestuurder zou ik zeggen dat de verschillen grotendeels subjectief zijn (zoals je misschien al geraden had uit alle opmerkingen hierboven). Om eerlijk te zijn, ze zijn allebei behoorlijk luidruchtig en stevig geveerd, dus het is niet zo dat de 911 deze luxueuze GT-cruiser is, terwijl de 718 een racer is. Beide zijn behoorlijk agressieve auto's voor dagelijks gebruik, maar beide zijn ook erg leuk om dagelijks te rijden.

Mijn vergelijkingen zijn tussen een cabrio 911 en de Boxster, dus beide met cabriodaken. Beide zijn relatief luidruchtig en ik zou niet zeggen dat ik het cabinegeluid in de ene merkbaar beter of slechter vond dan in de andere. De grotere cabine in de 911 door de achterbanken zorgt er echter wel voor dat hij ruimer aanvoelt dan de Boxster. De 911 voelt iets gemakkelijker aan om in en uit te stappen, maar slechts een beetje. Geen van beide is gemakkelijk of elegant om in of uit te stappen als je aan de zwaardere kant bent. De 911 voelt aan als een iets grotere auto om in te rijden, maar dat is pas echt merkbaar als je actief op zoek bent naar verschillen.

Het huidige 911-interieur is een sprong voorwaarts in digitale technologie dan zelfs mijn 2021 Boxster, maar ik verwacht dat de volgende versie van de Boxster een aanzienlijk vernieuwd interieur zal hebben dat enigszins op de 911 zal lijken (groter scherm etc.), dus het is misschien het beste om die twee modellen te vergelijken wanneer de volgende Boxster uitkomt.

Om eerlijk te zijn, ik denk dat het erg vergelijkbare auto's zijn en welke je moet kopen, komt grotendeels neer op welke look je verkiest (en budget). Succes!

............ snip.................. Ik zou het moeilijk vinden om iemand te vinden die geen 911 zou verkiezen boven een 718. .......... snip............
Als je met "nemen" bedoelt "ruilen" van een vergelijkbare uitgeruste 911 voor een 718, dan heb je een sterk argument. Maar in de echte wereld kopen de meeste mensen hun auto's door ze te kopen.

Het is niet helemaal waar om te zeggen dat een 911 voor bijna het dubbele wordt verkocht van wat een 718 kost (Basisprijzen $97.000 vs. $57.000), maar het komt aardig in de buurt. Aan de bovenkant kost een 911 Turbo S iets meer dan tweehonderdduizend dollar, terwijl een 718 GT4 iets meer dan honderdduizend dollar kost, dus de dubbele prijs is geen slechte manier om de twee te vergelijken.

Dus als je vraagt: "Zou je je 718 willen ruilen voor een 911?" is het antwoord een duidelijk ja. Als je toevoegt: "............... en je moet een cheque van $50.000 of $100.000 uitschrijven", of als je zou zeggen: "Zou je je 718 EN de 718 van je vrouw willen ruilen voor een 911?" dan zullen er een stuk minder Cayman-eigenaren op die deal springen.

Er zijn enorm veel verschillen tussen de twee. Middenmotor versus motor achterin, 2 zitplaatsen versus 4 zitplaatsen, interieur en exterieur grootte, etc. De 911 is iconisch en het voorbeeld van Porsche. De 718 is een fantastische auto, maar tenzij je een van die mensen bent die geobsedeerd zijn door grootte/gewicht, dan zou ik het moeilijk vinden om iemand te vinden die geen 911 boven een 718 zou verkiezen. Als ik een 2018 basis 911 had kunnen vinden voor een vergelijkbare prijs als mijn 718, dan had ik geen seconde geaarzeld om de 911 te kopen. Maar uiteraard is de prijsafgrond groot, daarom beginnen velen van ons met een 718 en werken we ons omhoog :)
Er is een enorm prijsverschil, en ik wilde een handgeschakelde versnellingsbak, die tegenwoordig moeilijk te krijgen is in 911's. Daarom heb ik de basis 718 Cayman.

...
Dus als je vraagt: "Zou je je 718 willen ruilen voor een 911?" is het antwoord een overduidelijk ja...
Niet voor mij duidelijk. Ik had de keuze uit een 911 Carrera 4 (MY16) en mijn 718 Cayman S (MY18).

Dezelfde prijs, dezelfde kilometerstand.

Na beide te hebben getest, was de voor mij voor de hand liggende keuze de 718. Alle andere dingen gelijk, koos ik de snelste, meest wendbare sportwagen. Zelfs mijn vrouw zei dat, na beide auto's te hebben getest.

Als het om geluid ging, zou ik mijn Mustang GT houden (ongeveer dezelfde kilometerstand 23k mijl vs. de 11k van de P-cars). Je kunt een Amerikaanse V8 qua geluid niet verslaan...

Ik heb een 2018 GTS Cayman gekregen nadat ik mijn 2010 Carerra S verkocht heb. Ik moet zeggen dat de Cayman, afgezien van het geluid, beter rijdt, meer koppel heeft bij lage toeren, veel beter hanteerbaar is, lichter is, meer op de weg ligt... gewoon zoveel meer plezier om in te rijden, zeer precieze besturing. De 911 voelde traag aan bij lage snelheid en was erg zwaar van achteren.

Qua comfort heb ik na een weekje met de stoel te hebben geklooid de perfecte positie gevonden. De 911 heeft veel meer ruimte en is comfortabeler op een langere rit. Maar goed, ik ben 1,80 m en 100 kg. Ik mis de achterbank niet. Ze waren nutteloos, zelfs mijn peuter had moeite om daar te zitten 😀. Twee koffers zijn veel nuttiger.

Porsche zal de 718 nooit de 911 laten overtreffen - laten we eerlijk zijn, het is het gezicht van het merk. Maar de 718 is naar mijn mening de beste prijs-kwaliteitverhouding die je als sportwagen kunt krijgen.

Ik had ze elk een dag via het Porsche Drive-programma: een basis 718 Cayman en een basis 992.

Mijn indrukken zijn dat de 718 veel wendbaarder is en aanvoelt alsof hij aan de weg geplakt zit. Degene die ik reed, had niet eens SC of PASM en ik kon niet stoppen met glimlachen tijdens het rijden. Het gevoel via het chassis en het stuurwiel is van een ander niveau. De 992 daarentegen is in alle andere opzichten superieur. Hij is veel krachtiger, heeft een beter geluid, de technologie is veel beter en hij is waarschijnlijk meer geschikt voor dagelijks gebruik. De 992 voelde als een serieuze sportwagen, terwijl de 718 speelser en leuker aanvoelde om mee te gooien. Als ik een rit op bochtige wegen zou maken, zou ik de Cayman kiezen. Interessant genoeg, hoewel er een dag- en nachtverschil is tussen het interieur en de technologie van de 992 en 718, vind ik de 718 gemakkelijker te gebruiken en meer op de bestuurder gericht. De 718 is als een go-kart met alles wat je nodig hebt binnen handbereik. De 992 is als een hightech machine die ook veel vermogen en geweldige handling heeft. Nadat ik de 992 had teruggebracht, ging ik in een 718 in de showroom zitten om te zien of ik hem nog steeds leuker vond. En ja hoor, ik ging zitten en voelde me comfortabeler met alles om me heen en gericht op de bestuurder. Moeilijk uit te leggen waarom ik hem beter vind als de 992 zo'n upgrade is.

Ik ben van plan er een te bestellen... moeilijk te beslissen welke. Ik kan waarschijnlijk geen van beide verkeerd doen. Gezien het feit dat ik meer plezier had in de 718 en hij goedkoper is, daar neig ik naar. Maar er is zeker de aantrekkingskracht om in plaats daarvan de "iconische" 911 te krijgen. Over twee of drie jaar, als ik gewend ben geraakt aan de 718, wil ik niet naar de 911 verlangen... dat kan nog duurder worden.

Ik ben al fan van 911's sinds ik mijn eerste kocht in 1969. :oops: Maar toen de Boxster kwam, was ik verslaafd aan Porsches met middenmotor (2 987's en 3 981's). Ik hou van 911's, maar ik rijd liever in een Porsche met middenmotor. Ik kijk uit naar mijn Cayman 718 T. Hij zal precies goed zijn voor de heuvels ten westen van Menlo Park, Californië. :)

Ik ben al dol op 911's sinds ik mijn eerste in 1969 kocht. :oops: Maar toen de Boxster kwam, was ik verslaafd aan Porsches met middenmotor (2 987's en 3 981's). Ik ben dol op 911's, maar ik rijd liever in een Porsche met middenmotor. Ik kijk uit naar mijn Cayman 718 T. Hij zal precies goed zijn voor de heuvels ten westen van Menlo Park, Californië. :)
De Cayman T is precies degene waarin ik geïnteresseerd zou zijn. Ik hoop dat de verlaging van 20 mm niet te veel is voor onze wegen.

De Cayman T is precies degene waarin ik geïnteresseerd zou zijn. Ik hoop dat de verlaging van 20 mm niet te veel is voor onze wegen.
Wij (de lokale PCA-groep) hadden afgelopen vrijdag een roadrally voorafgaand aan de PVGP (Pittsburgh Vintage GP). Geen tijdrit en geen race. We hadden 28 auto's die de ontmoetingsplaats in groepen van vier verlieten. Er waren twee lussen die ten noorden van de stad liepen. Ik zat in de laatste groep en de laatste auto voor de lange route, die ongeveer 130 mijl lang was, voornamelijk heuvelachtige, bochtige binnenwegen en secundaire wegen. Ik geef niets toe ;), maar ik kan alleen maar zeggen dat de auto zelfs met SPASM en in de S- en S+-modi soms magnifiek was bij snelheden die hoger waren dan de wettelijke limiet. Geen hobbel of dip verstoorde de handling. Geen los grind veroorzaakte bezorgdheid. De auto heeft zich die dag echt bewezen. Maak je geen zorgen over auto's met PASM/SPASM.

Waarom vertellen Porsche-dealers me dat de meeste mensen die een Cayman kopen uiteindelijk willen upgraden naar een 911? Is het een kwestie van "prestige" of is het vanwege betere praktische bruikbaarheid of prestaties of wat? De 718 en 911 (992) lijken voor mij zulke verschillende auto's.

Afgezien van alle cynisme, stelt dit de dealer in staat om te profiteren van de verkoop van twee auto's, en soms van de wederverkoop van de eerste auto.

Afgezien van alle cynisme, stelt dit de dealer in staat om te profiteren van de verkoop van twee auto's, en soms van de wederverkoop van de eerste auto.
Welnu, ik twijfel tussen een 718 en een 992. Misschien zijn ze eerlijk en zeggen ze me dat ik de auto moet kopen die ik waarschijnlijk zal houden. Of misschien is het beter voor hen om 911's te verkopen.

Welnu, ik twijfel tussen een 718 en een 992. Misschien zijn ze eerlijk en zeggen ze me dat ik de auto moet kopen die ik waarschijnlijk zal houden. Of misschien is het beter voor hen om 911's te verkopen.
Ik heb onlangs met een 992 op het circuit gereden tijdens een PEC-evenement. Het is een zware auto en rijdt ook zo. Wanneer ik een 911 koop, zal het een van de vorige generaties zijn. Als je een lichte, wendbare auto wilt die een glimlach op je gezicht tovert, dan is de Cayman de juiste keuze.

21 - 40 of 80 Posts