Porsche 718 Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Het is een lastige vraag. Ook ik heb een cabriolet nodig in mijn leven en ik heb veel vragen gesteld over de Targa. Een vriend van mijn vriend heeft er net een nieuwe gekregen en heeft een paar problemen met rammelen, dus mijn vriend was ertegen dat ik er een bestelde, maar zijn advies was om de coupé met het glazen schuifdak te nemen. Ik weet al dat een schuifdak me niet het gevoel van een open dak zal geven. Dus het wordt ofwel een Cabrio of Targa, ik zal er een moeten testen voor een weekend voordat ik zeker ben.
Mijn probleem is dat ik een handgeschakelde versnellingsbak wil en naar de 911 GTS Cabrio kijk, ja, je kunt een pook hebben, maar het is slechts een 3,0 liter motor. (alleen lol 😀)
Om dezelfde 4,0 liter te hebben, moet ik naar de GT3 gaan, maar die maken geen Cabrio.
Is het gras echt groener aan de andere kant?

Discussion starter · #22 ·
Ik weet het niet. Ik hou van de look van Targa-achtige auto's, maar ja, veel nadelen. Ook veel andere opties zoals anderen al hebben genoemd.
En nu ik mijn tenen in de cabriowereld heb gedompeld (nog nooit gehad), ga ik niet meer terug. Ik ben er dol op.
Heb echt niemand horen zeggen dat er nadelen zijn, behalve het feit dat hij zwaarder is. Nou ja, uiteraard. Hij is groter. Deze thread was er om de ritten van de twee auto's nooit te vergelijken.

Mijn vriend Will heeft een 12 maanden oude, ex-demonstratie 911 Targa en kwam dit weekend langs om hem te laten zien/me mee te nemen voor een ritje. Hij heeft zowat elke optie, inclusief frontlift en achterwielbesturing. Eerste indrukken......in Python Green en een groenachtig crèmekleurig lederen interieur is hij opvallend. Hij klinkt goed, zelfs als het een turbo is. Ik nam hem mee op een paar wegen die rij-/NVH-problemen laten zien en waarop mijn 718 uit 2016 geweldig presteert. Beter dan de 911. Hij demonstreerde zijn acceleratie... ja, nou, hij gaat, lijkt in eerste instantie sneller dan de Boxster. Ik was verrast door de hoeveelheid turbulentie, dakpaneel verwijderd. Over het algemeen een indrukwekkende GT-auto, geen sportwagen. De ervaring overtuigde me ervan dat de Boxster een "zuiverdere" sportroadster is, met een betere rijkwaliteit, minder windgeruis en meer opbergruimte dan de 911. Zou ik veranderen? Nee, Waarom? We hebben een AMG C43 voor als we een snelle, AWD GT-auto willen. De 911 Targa is groter, zwaarder en verbruikt meer brandstof. Hij is op de een of andere manier een beetje meer "kijk mij" dan de Boxster S. Hij is ook bijna 2x de prijs...... Leuke ervaring: hebben anderen een 718/911-vergelijking gemaakt?

Mijn vriend Will heeft een 12 maanden oude, ex-demonstratie 911 Targa en hij kwam dit weekend langs om hem te laten zien/me mee te nemen voor een ritje.
Hij heeft zowat elke optie, inclusief frontlift en achterwielbesturing.
Eerste indrukken......in Python Green en een groenachtig crèmekleurig lederen interieur is hij opvallend.
Het klinkt goed, zelfs als het een turbo is.
Ik nam hem mee op een paar wegen die rij-/NVH-problemen laten zien en waarop mijn 718 uit 2016 verbazingwekkend goed presteert. Beter dan de 911.
Hij demonstreerde zijn acceleratie.. ja, nou, hij gaat, lijkt in eerste instantie sneller dan de Boxster.
Ik was verrast door de hoeveelheid turbulentie, dakpaneel verwijderd.

Over het algemeen een indrukwekkende GT-auto, geen sportwagen. De ervaring overtuigde me ervan dat de Boxster een "zuiverdere" sportroadster is, met een betere rijkwaliteit, minder windgeruis en meer opbergruimte dan de 911.
Zou ik veranderen?
Nee,

Waarom? We hebben een AMG C43 voor als we een snelle, AWD GT-auto willen. De 911 Targa is groter, zwaarder en verbruikt meer brandstof. Het is op de een of andere manier een beetje meer "kijk naar mij" dan de Boxster S.
Het is ook bijna 2x de prijs......

Leuke ervaring: hebben anderen een 718/911 vergelijking gemaakt?
Interessante timing, ik kreeg vorige week een telefoontje van mijn SA die naar een nieuwe dealer is verhuisd. Ze hebben/hadden een direct beschikbare bouwslot voor een 2024 911 Targa GTS waar de koper zich uit terugtrok. Ik wist dat ik niet geïnteresseerd was, maar ik heb toch een bouwoefening gedaan: 911 Targa 4 GTS | Porsche Car Configurator. In wezen $200.000 ZONDER PTS Acid Green. (Hij dacht niet dat PTS beschikbaar zou zijn op deze specifieke bouwslot). Hij gaf ook aan dat hij me mogelijk een 911 Coupe GTS bouwslot kon bezorgen dat PTS en LWBS als optie zou bevatten (de Targa niet). Maar ze hebben het sportdesign exterieurpakket voor 2024 laten vallen en mijn build voor een GTS coupé in Acid Green kwam nog steeds uit op $190k. Het enige goede nieuws over de prijs was dat hij me de originele MSRP kon geven op mijn 2022 CGTS bij een inruil.

Maar, zoals je hebt beoordeeld, is de 718 een meer viscerale sportwagen en de 911 - vooral met de AWD/zware Targa - niet. Ik neem mijn vrouw over een paar weken mee voor een weekendje weg, twee keer dankbaar dat ik achter het stuur van een geweldige sportwagen op de binnenwegen zal zitten, en dat mijn golfclubs achter me zullen liggen als we daar aankomen.

Ha! Misschien is een 2024 Targa GTS voor $200k MSRP een koopje: 2023 Porsche 911 Targa 4 GTS Chantilly VA | Centreville Fairfax Vienna Virginia WP0BB2A91PS233783

Maar het is nog steeds niet de juiste auto voor mijn prioriteiten.
Jeez, ik heb een paar gebruikte 992 GT3's onder die prijs gezien, PTS of niet

Jeez, ik heb een paar gebruikte 992 GT3's onder die prijs gezien, wel of geen PTS

Ik denk dat GT3-kopers en Targa-kopers aan de tegenovergestelde uiteinden van het spectrum zitten. GT3-kopers zijn op zoek naar ultieme prestaties en alle viscerale dingen die de ultieme rijervaring bieden met een toerental van 9.000 tpm, een atmosferische motor, relatief lichte RWD. Ik denk dat Targa-rijders, zelfs met de GTS, op zoek zijn naar een meer alledaagse GT-rijervaring. Ze zouden een 911 Turbo kunnen overwegen, maar ik betwijfel of een klein deel van hen zou weten wat ze met een GT3 moeten doen. Porsche is meesterlijk in het creëren van en inspelen op meerdere marktsegmenten en demografische groepen met de 911.

Ik denk dat GT3-kopers en Targa-kopers aan de tegenovergestelde uiteinden van het spectrum zitten. GT3-kopers zijn op zoek naar ultieme prestaties en alle viscerale dingen die de ultieme rijervaring bieden met een toerental van 9.000 tpm, een atmosferische motor, relatief lichte RWD. Ik denk dat Targa-rijders, zelfs met de GTS, op zoek zijn naar een meer alledaagse GT-rijervaring. Ze zouden een 911 Turbo kunnen overwegen, maar ik betwijfel of een klein deel van hen zou weten wat ze met een GT3 moeten doen. Porsche is meesterlijk in het creëren van en inspelen op meerdere marktsegmenten en demografische groepen met de 911.
Ik vraag me af hoeveel GT3-kopers echt in staat zijn om de auto ook maar in de buurt van zijn limieten te besturen. Ze zijn duur en moeilijk te krijgen, wat de neiging heeft om te leiden tot welgestelde en goed verbonden kopers, niet per se mensen die de auto kunnen uitwringen. Ik ben geen trackjunkie, dus ik vertrouw op anekdotisch bewijs. Opmerkingen?

Ik denk dat GT3-kopers en Targa-kopers aan de tegenovergestelde uiteinden van het spectrum zitten...
De Convertible en Coupe zagen er niet uit als een GT-opstelling met minder geluidsisolatie en een stijvere opstelling, daarom denk ik dat dat meer een GT3-alternatief is en de S over het algemeen een betere GT-auto is. Ik heb net gelezen dat de Targa eigenlijk een zachtere opstelling heeft dan de andere 2 versies, dus ik denk dat het minder een gecompromitteerde GT-auto is

Ik vraag me af hoeveel GT3-kopers echt in staat zijn om de auto ook maar in de buurt van zijn limieten te besturen. Ze zijn duur en moeilijk te krijgen, wat de neiging heeft om te leiden tot welgestelde en goed verbonden kopers, niet per se mensen die de auto eruit kunnen persen. Ik ben geen trackjunkie, dus ik vertrouw op anekdotisch bewijs. Nog opmerkingen?
Chris Harris is misschien wel de enige lol

Ik vraag me af hoeveel GT3-kopers echt in staat zijn om de auto tot bijna zijn limieten te besturen. Ze zijn duur en moeilijk te krijgen, wat de neiging heeft om te leiden tot welgestelde en goed verbonden kopers, niet per se mensen die de auto kunnen uitknijpen. Ik ben geen trackjunkie, dus ik vertrouw op anekdotisch bewijs. Opmerkingen?
Ik ben het ermee eens en zou verder extrapoleren dat 98%+ van de Porsche-bezitters van welk model dan ook niet in staat zijn om hun auto (of SUV) tot bijna zijn limieten te besturen. De enige manier om dat echt te leren, is op een circuit. Ik zit zelf in die 98%+, dus dit is niet kritisch of snobistisch bedoeld.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat er heel wat Porsche-bezitters zijn die een viscerale sportwagen en een enthousiaste rit waarderen, zelfs als het maar 7/10 of 8/10 van de limiet van de auto is. En daar denk ik dat de Targa GTS en GT3 nog steeds aanzienlijk verschillende ervaringen zijn. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat, afgezien van dragraces op de rechte lijn, de meest viscerale ervaring die op een GT3 lijkt, niet een andere 911-variant is, maar eerder een GT4 of Spyder. Misschien zelfs de 718 GTS 4.0's. Lichtgewicht, atmosferisch, 6-versnellingen (niet 7) handgeschakeld, etc. De 911 Coupe GTS komt het dichtst in de buurt en is een uitzonderlijke performance-auto, maar het is geen GT3.

Ik ben het er ook mee eens dat veel GT3's terechtkomen in de handen van welgestelde kopers die gewoon de dikte van hun portemonnee willen laten zien, en niet hun echte rijvaardigheid of enthousiasme. Het zijn vaak dezelfde types die een beschrijving van hun huis zouden beginnen in termen van vierkante meters. En zouden goede architectuur niet herkennen als Fallingwater op hen zou vallen. Maar zo gaat het en ik ben blij dat Porsche een relatief betaalbare auto voor liefhebbers maakt, zoals de CGTS die ik kon krijgen. En dat vereist niet dat ik mijn enthousiasme voor golf compromitteer! :D

Geniet van Chris Harris....en zijn meningen.

Dat was een super video, maar ik ben blij dat ik niet in de auto zat....mijn lichaam kan niet omgaan met dat soort plotselinge richtingsverandering! De laatste keer, in Mercedes World, Brooklands in een AMG C43, moest ik uitstappen om over te geven......erg gênant.

21 - 34 of 34 Posts