Mijn excuses als dit "oud nieuws" is, maar het is het beste technische overzicht dat ik heb gelezen.
6000 mijl in 6 dagen? Dat is indrukwekkend!Na afgelopen zomer een non-stop run van 12 en 14 uur (behalve voor brandstof) in vele omstandigheden te hebben gedaan, heeft The Bee nooit een slag gemist. De motor kan urenlang boven de 4 k draaien. Temp, oliedruk, etc. varieerde nooit. Geweldige motor in een geweldige auto. Werkt voor mij.
(Opmerking: de hele reis was meer dan 6.000 mijl in zes rijdagen. Meestal binnenwegen. Veel versnellingswisselingen.)
Precies de reden waarom ik er nooit over heb getwijfeld om met onze BGTS te gaan racen zodra de inrijperiode voorbij was. Ze houdt er gewoon van om hard te werken. Daarom trakteer ik haar op frequente olie- en vloeistofverversingen, samen met nieuwe remblokken en -schijven wanneer dat nodig is. De verwachting is dat ze mij gemakkelijk zal overleven.Ik heb zowel met een 2.0T als een 4.0 liter gereden bij PEC Atlanta. Elke sessie duurde 45 minuten, waarbij ik het grootste deel van de tijd op de buitenbaan doorbracht, de motor op meerdere plaatsen vol gas gaf en de remmen hard aanpakte. Geen van beide auto's had er ook maar het geringste probleem mee. In beide gevallen kon je de remmen ruiken toen we uitstapten. De PEC-medewerker die met me meereed, heeft er niet eens commentaar op gegeven. Ik had nog nooit zoiets geroken, omdat ik nog nooit zo hard met een auto had gewerkt. Ik heb nooit een indicatie gezien dat een van beide motoren er problemen mee had. En beide auto's stonden al een tijdje bij PEC.
Dat is zeker! Hier is een momentopname van mijn allereerste kickdown, nadat ik gisteren de 3000 km-grens heb bereikt …. (2.0l) 🤗 wat een sensatie.….Het is echt een coole, hoogwaardige motor die veel vermogen per liter levert en betrouwbaar voorbij de 7000 tpm kan draaien.
Leuke gids! Bedankt voor het plaatsen. Ik wou dat ze een vergelijkbare gids voor de 4.0 6-cilinder maakten. Ik hou van beide motoren.Mijn excuses als dit "oud nieuws" is, maar het is het beste technische overzicht dat ik heb gelezen.
![]()
Porsche B4 flat-four turbo engine tech guide - Prestige & Performance Car
It may be considered the black sheep of the modern Porsche engine family, but the 718 Boxster’s turbocharged B4 flat-four is worth a closer lookprestigeandperformancecar.com
Ik heb een pdf van 18 megabyte bijgevoegd met tonnen technische info; het is de aftersales trainingsgids.Ik heb een basismodel uit 2019 met PDK. Het is mijn eerste Porsche en ik geniet er echt van!! Het is een indrukwekkende motor en de hoeveelheid koppel die hij produceert uit slechts 2,0 liter is indrukwekkend. Ik heb een paar vragen.
Bij hard accelereren krijg ik 19-20 pond boost volgens de meter in het multifunctionele display. Maar naarmate het toerental dichter bij de rode lijn komt, zie ik de boost afnemen, hoewel de auto blijft accelereren. Is deze afname van de boost bij hoge toeren normaal? Is dit een functie van het openen van de wastegate?
Weet iemand welke delen van de interne onderdelen gesmeed zijn? Ik begrijp dat de zuigers en drijfstangen gesmede onderdelen zijn, maar hoe zit het met de krukas??
Bedankt bij voorbaat voor alle antwoorden.
Dan zou het een V-4 motor zijn. Specifiek een 180° V-4 motor.Ik was onder de indruk dat de 718 een gedeelde krukpen gebruikt voor elk tegenoverliggend paar cilinders.
En daarom wordt het een flat-4 of boxermotor genoemd.Het diagram van de krukas toont individuele krukpennen voor elke zuiger.
Misschien. Dit wordt waarschijnlijk een religieuze discussie.Eigenlijk kan een flat four ofwel gedeelde krukpenassen hebben voor de tegenoverliggende zuigers, of individuele krukpenassen voor de tegenoverliggende zuigers.
Volgens het Service Information Technik-boek van Porsche worden de krukaslagers duidelijk niet gedeeld.Ik weet niet zeker welke onze 718-motor beschrijft, maar ik had de indruk dat het een flat four is met gedeelde krukpenassen.
Dit was mijn punt hierboven toen ik iedereen uitdaagde om een 180° V4 (d.w.z. gemeenschappelijke krukasworpen) te vinden.In het licht van dit alles is de eerste opstelling in die tweede foto de enige die logisch is. Een onderscheid maken tussen "flat-4" en "boxer" is als het maken van een onderscheid tussen ongekookte en gekookte havermout. Je zou er nooit een kiezen, dus waarom zou je het überhaupt een naam geven?