Porsche 718 Forum banner

Porsche gereedschapsset…

19K views 46 replies 22 participants last post by  d89  
#1 ·
Wordt de US 718 geleverd met een gereedschapsset, een gevarendriehoek en/of een EHBO-kit?

#12 ·
Ik zie de toolkit vermeld als een optie van $403 in de configurator :eek:
De toolkit die in de Amerikaanse configurator wordt getoond, is niet wat we hier in Europa krijgen. Ik neem aan dat je ook de basisgereedschappen hebt die in dat plastic stuk in de frunk zitten. Het is het basisspul dat alle VAG's hebben, een schroevendraaier, een sleepoog, enz.

De toolkit voor 408 is een leren etui met extra sleutels, enz.

#9 ·
Als u een Europese levering doet, zitten de gevarendriehoek en de EHBO-kit in de auto, maar u moet ze verwijderen en in uw bagage mee naar huis nemen. Anders worden ze verwijderd voordat het voertuig Duitsland verlaat. Moest ook een veiligheidsvest kopen, dat bij het rijden in Oostenrijk in de auto en niet in de kofferbak moet zitten.

#18 ·
2021 basis 718. Er was geen gevarendriehoek of EHBO-kit (niet verwacht in de Amerikaanse markt).
Toolkit (vastgeklikt in de frunk linkerkant) bevat de spline-sleutel voor de wielmoersloten, sleepoog, een schroevendraaier (phillips en sleufkop, één maat van elk), en steeksleutel (10 en 12 mm, als ik zou moeten gokken, zul je alleen de 10 mm gebruiken), en een vreemd L-vormig spuitgegoten kunststof gereedschap met een zeskant en een vreemde spline-sleutel en een soort halfholle cilindersleutel.

Bandengoedkit (vastgeklikt in de frunk rechterkant).

Luchtcompressor onder de motorkap (niet afgebeeld).

#20 · (Edited by Moderator)
2021 basis 718. Er was geen gevarendriehoek of EHBO-kit (niet verwacht in de Amerikaanse markt).
Gereedschapsset (vastgeklikt in de frunk aan de linkerkant) bevat de spline-sleutel voor de wielmoersloten, sleepoog, een schroevendraaier (phillips en sleufkop, één maat van elk), en een open ringsleutel (10 en 12 mm, als ik zou moeten gokken, zul je alleen de 10 mm gebruiken), en een vreemd L-vormig spuitgegoten plastic gereedschap met een zeskant en een vreemde spline-sleutel en een soort halfholle cylindersleutel.

Bandengoedkit (vastgeklikt in de frunk aan de rechterkant).

Luchtcompressor onder de motorkap (niet afgebeeld).
Waar wordt het "vreemde L-vormige spuitgegoten plastic gereedschap met een zeskant en een vreemde spline-sleutel en een soort halfholle cylindersleutel" voor gebruikt? Ik heb er geen in mijn gereedschapskist.
Bedankt

#25 ·
Het vreemde... is een noodgereedschap om het cabriodak te openen/sluiten. Als je een Cayman hebt, heb je het "vreemde gereedschap" niet. Daarnaast zit naast dat gereedschap een noodgereedschap om de versnellingspook te ontgrendelen, dat eruit ziet als een plastic wig om sierlijsten te verwijderen.
Bedankt. Daarom heb ik het dan niet. Is het ontgrendelingsgereedschap van de versnellingspook handmatig of PDK-specifiek?

#31 ·
Het lijkt er bijna op dat de schroevendraaier in de holle kant zou passen om een langere slinger te maken - maar dat doet hij niet. Eén uiteinde van het L-vormige gereedschap heeft een mannelijke zeskantvorm en het andere een vreemde, asymmetrische ster.

Attachments

#33 · (Edited)
verwijderd - antwoord al gegeven door @Daacayman.

#36 ·
Ik heb een wieluitlijningsbout op Amazon gekocht en hij past min of meer onder de schroevendraaierdoos in de gereedschapskist, er is geen andere plek waar hij zou passen. Niet dat het helpt om hem in de auto te hebben zonder krik, maar in ieder geval blijft het gereedschap met de juiste M14x1.5-draad bij de auto.

#40 ·
OK, het enige mysterie dat we nog niet hebben opgelost, is het ronde gat naast de schroevendraaier in de rechthoekige binnenbox, dat eruitziet alsof het iets anders zou moeten bevatten...

#41 ·
OK, het enige mysterie dat we nog niet hebben opgelost, is het ronde gat naast de schroevendraaier in de rechthoekige binnenbox. Het lijkt erop dat het iets anders zou moeten bevatten...
IIRC, het gat rechtsboven op de foto, direct boven de plastic gereedschapskist, maakt deel uit van het bevestigingsmechanisme.

Wat ik niet in mijn kit zie, wat eerder werd genoemd, is de afstelsleutel voor de koplampen.