Porsche 718 Forum banner

Radiator Grill Store Grills

33K views 65 replies 37 participants last post by  henrik  
#1 ·
Vandaag heb ik mijn radiatorroosters van de Radiator Grill Store uit de VS (www.radiatorgrillstore.com) gemonteerd.

Ik heb de Zunsport-roosters geprobeerd en vond de manier waarop ze eruitzagen niet mooi. Deze zien er meer OEM uit en zijn echt gemakkelijk te monteren. Het kostte me in totaal 10 minuten. Ook niet duur, maar verzending naar het VK is duurder dan de roosters zelf, maar de totale kosten zijn de helft van die van de Zunsport-roosters die in het VK worden verzonden.

Over het algemeen erg onder de indruk en zou het ten zeerste aanbevelen.

https%3A//i.imgur.com/foH6k3a.jpg[/img]']

#9 ·
Ik heb een paar weken geleden een set van deze grillbeschermers in mijn Boxster S geïnstalleerd. Ze zijn een beetje dun, maar ze moeten dun geconstrueerd zijn, omdat je ze moet buigen om ze door de opening te krijgen, terwijl je tegelijkertijd het ingevoegde uiteinde niet over de radiator sleept.

Ik denk dat ze er mooi uitzien, maar ik denk ook dat ze zullen vouwen/buigen als ze een steen vangen. Ik beschouw ze als wegwerpbaar - duur daarvoor, maar goedkoper dan een radiatorvervanging.

#15 ·
Deze zien er geweldig uit. Zeker op mijn boodschappenlijstje als ik mijn auto terug heb van de garage. Een vrachtwagen kreeg een klapband voor me en kon net niet uit de buurt van de vliegende band komen voordat deze de voorbumper raakte en door de grill kwam en mijn aircocondensor en de zij-inlaatkap eraf sloeg. Vraag me af of deze de klap zouden hebben verzacht, hopelijk test niemand van ons die theorie 😅

#29 ·
Ik merkte dat sommige hiervan voor de lamellen zijn gemonteerd en sommige erachter. Hoe krijg je ze erachter?
voor modellen met het Sport Design - (GTS en GT4 hebben dit als standaard) - ze hebben de horizontale lamellen niet

dus de Zunsports bedekken geen enkele grille-lamel (met Sport Design voor) - voor de andere modellen (Base / S) geven velen de voorkeur aan de RGS, die van achteren met tie-wraps worden geïnstalleerd voor een meer "OEM"-look met de lamellen blootgesteld

#17 ·

#18 ·
Heb de RGS-grilles voor de voorkant van mijn BS gekocht. Vind de uitstraling van de grille mooi, maar haat de goedkope tie-wrap look. Zoals anderen al zeiden, ze lijken gammel. Afhankelijk van de grootte van je handen kunnen ze moeilijk te installeren zijn zonder de juiste gereedschappen. Ik heb handen als clubs, dus je kunt je voorstellen hoe het voor mij ging.

Heb Zunsport-grilles voor de zij-inlaten gekocht. Eenvoudige installatie en zeer hoge kwaliteit. Geen goedkope tie-wraps! Ik kan begrijpen waarom sommigen de look misschien niet mooi vinden, maar ik vond het niet erg.

Ben momenteel aan het kijken of ik de RGS kan retourneren voor Zunsport.

#26 ·
Heb de RGS-grilles voor de voorkant van mijn BS gekocht. Vind de uitstraling van de grille mooi, maar haat de goedkope tie-wrap look. Zoals anderen al zeiden, ze lijken gammel. Afhankelijk van de grootte van je handen kunnen ze moeilijk te installeren zijn zonder de juiste gereedschappen. Ik heb handen als golfclubs, dus je kunt je voorstellen hoe het voor mij ging.

Heb Zunsport-grilles voor de zij-inlaten gekocht. Eenvoudige installatie en zeer hoge kwaliteit. Geen goedkope tie-wraps! Ik kan begrijpen waarom sommigen de look misschien niet mooi vinden, maar ik vond het niet echt erg.

Ben bezig met het retourneren van de RGS voor Zunsport terwijl we spreken.
Update: Ik kon de RGS-grilles aan de voorkant retourneren en hoefde alleen de verzendkosten voor de retourzending te betalen. RGS-ondersteuning was zeer professioneel in alle aspecten van aankoop/proces/retour. Geweldig bedrijf!

Ik heb ze vervangen door Zunsport en ben zeer tevreden met het eindresultaat.

#19 ·
Op mijn 18' 718 CGTS gebruikte ik Zunsport aan de voorkant en RGS op de zijventilatie. De auto stond op het circuit en beide presteerden zoals bedoeld (kan zien hoeveel rubberdraad ik uit de zijventilatiegrills heb getrokken).
Ik denk dat de Zunsport er aan de voorkant schoner uitziet.
Maar kies uiteindelijk degene die je het leukst vindt, maar doe iets voor jezelf.

#22 ·
Op mijn 18' 718 CGTS gebruikte ik Zunsport aan de voorkant en RGS op de zijventilatie. De auto stond op het circuit en beide presteerden zoals bedoeld (kan zien hoeveel rubberen draad ik uit de zijventilatiegrills heb getrokken)
Ik denk dat de Zunsport er aan de voorkant schoner uitziet.
Maar kies uiteindelijk degene die je het leukst vindt, maar doe iets voor je eigen bestwil.
Had voor en achter RGS op onze BS. Beide zijventilatiegrills zakten iets naar beneden, waardoor er ~1/4" zonder bedekking aan de bovenkant overbleef. Geen echte zorgen over iets dat erdoorheen komt; Ik vond het echter niet mooi hoe ze eruitzagen toen ze eenmaal waren verschoven. Ik geef de voorkeur aan de RGS-zijventilatie-look, maar neig momenteel naar Zunsport of Rennline voor de GTS.

#21 ·
Ik heb Zunsport-grills aan de voorkant van mijn basis Cayman en op het circuit in juni had mijn grill aan de bestuurderskant twee enorme cicaden erop geplet. Ik heb ze eraf geklopt na een run van 25 minuten en zag geen temperatuurstijging tijdens die ronden. Misschien compenseerde de andere kant, ik weet het niet. Normaal gesproken geen negatieve effecten van de grills.

#23 ·
De eerste dealer waar ik mijn auto naartoe bracht voor een verkoopbeoordeling zag meteen tie-wraps en vroeg wat er gebeurd was. Vertelde hem het verhaal en hij zei dat die weg moesten. Interessant dat hij ze opmerkte zonder veel inspectie. Ik dacht dat ze onopvallend waren, maar ik denk het niet. Het stoorde me nooit in het bezit en ik gaf de voorkeur aan de "achter-de-grille"-look. Beide zullen de beoogde taak uitvoeren.

#24 ·
De eerste dealer waar ik mijn auto bracht voor een verkoopbeoordeling zag meteen tie-wraps en vroeg wat er gebeurd was. Vertelde hem het verhaal en hij zei dat die weg moesten. Interessant dat hij ze zonder veel inspectie opmerkte. Ik dacht dat ze onopvallend waren, maar ik denk van niet. Het stoorde me nooit in het bezit en ik gaf de voorkeur aan de "achter-de-grill"-look. Beide zullen de beoogde taak uitvoeren.
Best ironisch dat Porsche de grills op de GT-auto's zet waarvan verwacht wordt dat ze op het circuit rijden. Het volgende dat we zullen zien, zijn ze als opties voor een stuk meer dan de gebruikelijke aanbiedingen lol

#25 ·
Voor degenen die hun eigen aangepaste grills willen maken, biedt deze plek een aantal interessante grillpatronen. Ze hebben geen kant-en-klare grills voor de 718, maar ik vind het leuk hoe ze het voor andere varianten hebben gedaan. Interessant dat ze een neopreen afwerking rond hun grills gebruiken. Ik kan mijn eigen grill maken voor de 911. Ik denk niet dat ik de Zunsport grills hiervoor leuk zou vinden en ik weet niet zeker of ik ritssluitingen voor deze toepassing via de RSG's wil gebruiken. Rennline maakt ze voor de 991.1 GTS, maar als ik de bumper moet verwijderen om te installeren, kan ik net zo goed mijn eigen grill maken en een paar honderd besparen. Een beetje belachelijk wat deze bedrijven hiervoor vragen, gezien wat ze zijn en waarvan ze gemaakt zijn. Ik herinner me net dat ik een volledige plaat heb van hetzelfde geanodiseerde materiaal dat de RGS gebruikt, beneden in mijn houtwerkplaats. Ik kan dat gebruiken of ik vind dit grillpatroon erg leuk. Ik denk dat het erg lijkt op het GT3 grillpatroon.

#56 ·
Voor degenen die hun eigen aangepaste grills willen maken, biedt deze plek een aantal interessante grillpatronen. Ze hebben geen kant-en-klare grills voor de 718, maar ik vind het leuk hoe ze ze voor andere varianten hebben gemaakt. Interessant dat ze een neopreen afwerking rond hun grills gebruiken. Ik kan mijn eigen grills maken voor de 911. Ik denk niet dat ik de Zunsport-grills hiervoor leuk zou vinden en ik weet niet zeker of ik graag tie-wraps zou gebruiken voor deze toepassing via de RSG's. Rennline maakt ze voor de 991.1 GTS, maar als ik de bumper moet verwijderen om ze te installeren, kan ik net zo goed mijn eigen grills maken en een paar honderd besparen. Best belachelijk wat deze bedrijven hiervoor vragen, gezien wat ze zijn en waar ze van gemaakt zijn. Ik herinner me net dat ik een volledige plaat heb van hetzelfde geanodiseerde materiaal dat de RGS gebruikt, beneden in mijn houtwerkplaats. Ik kan dat gebruiken of ik vind dit grillpatroon erg leuk. Ik denk dat het erg lijkt op het GT3-grillpatroon.

View attachment 36694
Ik heb een set gekocht voor mijn Base 718, een erg mooi product en goede instructies voor de installatie, en zelfs een paar dollar bespaard

#28 ·
Ik heb deze thread gemist. Ik heb RGS ongeveer 4 weken geleden op mijn BS geïnstalleerd. Een beetje geklungel, een half uur om beide kanten te doen, inclusief afplakken. Een gynaecoloog zou het waarschijnlijk in 15 minuten kunnen doen. Ik geef de voorkeur aan de OEM-grill-look van de RGS boven de Zunsport en in Engeland kosten ze een derde van de Zunsport-grills.

#30 ·
Ik geef de voorkeur aan de OEM-grill-look van de RGS boven de Zunsport en in Engeland kosten ze een derde van de Zunsport-grills
Er is een PCGB-kortingscode waarmee je 20% korting krijgt. Persoonlijk geef ik voor een Base of S de voorkeur aan de RGS-grilles. Voor de GTS of auto's met het sportdesignpakket zien de Zunsport-grilles er beter uit.

#31 ·
Ik bestelde de mijne voor mijn 718B uit 2018 en stond meteen perplex toen mijn Black Package-spoiler de toegang van onder de lip verhinderde. In plaats van vanaf de zijkanten te bevestigen, gebruikte ik de steunarmen onder de lip om twee tie-wraps per grille te bevestigen en het houdt perfect. Over het algemeen 10 minuten om te installeren en een geweldige prijs-kwaliteitverhouding voor bescherming!