Porsche 718 Forum banner
21 - 40 of 56 Posts
Je komt steeds weer terug bij de RS, dus het is absoluut iets wat je WILT. Als je het je kunt veroorloven om die jeuk te krabben, en het je echt gelukkiger zal maken, wie zijn wij dan om je van het tegendeel te overtuigen? Het is een geweldige auto, maar ik denk dat je moet beslissen hoeveel tijd en geld je bereid bent te besteden aan tracken in de toekomst. Het kan een leven lang zijn en zo ja, dan zal deze auto het voor je doen voor vele jaren, hoewel je misschien besluit dat het niet genoeg is en je een GT3RS nodig hebt terwijl je verder de konijnenpijp afdaalt.

Als dit iets is waar je je aan hebt gecommitteerd, dan is het logisch. Ik geloof nog steeds dat je plezier kunt hebben in je huidige auto. Maar het feit dat dit uiteindelijk een beperkte mogelijkheid kan zijn om hem te kopen en te specificeren zoals je hem wilt, dan is het misschien het juiste om te doen voor jou.

Ik persoonlijk zou het niet doen, ook al zal de RS de geschiedenis ingaan als een legendarische Porsche.

Met de markt zoals die is, zou je waarschijnlijk niet GTS -> GT4RS -> GTS kunnen gaan zonder geld te verliezen. Ongetwijfeld heb je een goede bestedingsgeschiedenis bij de dealer, maar er is een reden dat je die oproep hebt gekregen... En, buiten het circuit, betwijfel ik ten zeerste of het zo'n prettige auto is, om de waarheid te zeggen. Het zal ongetwijfeld speciaal aanvoelen, maar heel erg intens.

(Ik ben ook erg sceptisch dat er onder de 6.000 tpm enig prestatieverschil is. Ja, je zult de hele tijd boven dat toerental zitten op het circuit, maar hoe vaak op de weg?)

Maar als je het gewoon als een ding wilt hebben, ga ervoor!

Ik vind deze strategie leuk. Ik wou dat ik dit soort dingen kon doen, maar met de staatsverkoopbelastingen in Californië wordt het ruilen van auto's een erg dure aangelegenheid.
Oh, ja... Ik vergat dat niet iedereen in een LCOL-staat (of land) woont. Ik woon in NC en SC, dus ik denk dat het een gemakkelijk idee is voor mij om te implementeren. Mijn fout.

Geen ADM - Ga ervoor!
Je auto opgeven bij prachtig rijweer - Doe het niet.
Een build als BK krijgen "Doe het op jouw manier" - Ga ervoor!
Denken (en misschien zelfs weten) dat de GTS meer auto is dan je ooit nodig zult hebben - Doe het niet.
De GTS is een geweldige allrounder die meer bruikbaarheidscriteria afvinkt - Doe het niet.
CPO is altijd een optie verderop in de toekomst, dus er is geen gevoel van gehaast worden in een beslissing - Doe het niet.
Het is aan jou vriend. Post terug wat je volgende stap is als het gebeurt!

Als je het niet doet, zul je je altijd afvragen en er spijt van kunnen krijgen. Als je het wel doet, verlies je geen geld, behalve een zomer in een goede auto (de GTS). En zoals mensen hebben opgemerkt, zou je iets alleen voor de zomer kunnen krijgen (MX-5 misschien).
Ik ben het er helemaal mee eens dat hij het zou moeten doen, anders krijgt hij er waarschijnlijk spijt van en hoogstwaarschijnlijk zal hij niet (te veel) geld verliezen, maar ik denk niet dat de RS op de lange termijn dezelfde aantrekkingskracht heeft als de GT3 en voor mij is het alleen automatisch. Dus voor de automatische jongens willen ze gewoon de full-monty GT3 met de extra snobistische invloed die erbij komt kijken en dubbele wishbone voorkant, etc. Ik denk dat dat de reden is dat je er een paar tegen de adviesprijs aangeboden krijgt, het is cool en als ze een handmatige versie zouden maken, zou ik kwijl van mijn toetsenbord vegen. Ik denk dat het zijn waarde zal behouden, maar ik denk niet dat de poster moet verwachten dat de waarde ervan zal stijgen zoals andere varianten ALS dat een rol speelt bij zijn beslissing om te veranderen, dat is alles wat ik zeg.

Als je het niet doet, zul je je altijd afvragen en er spijt van kunnen krijgen. Als je het wel doet, verlies je geen geld, behalve een zomer in een goede auto (de GTS). En zoals mensen hebben opgemerkt, zou je iets alleen voor de zomer kunnen krijgen (MX-5 misschien).
Het hangt af van de staat van de wegen waarop je gaat rijden. De vering op één site geeft de veerconstanten voor de 718GT4 als 45 N/mm voor, 80 N/mm achter, de GT4RS 100 N/mm voor, 140 N/mm achter. De vering van de RS in de normale modus is stijver dan die van de 992 GT3 in de trackmodus. Het kan vermoeiend zijn op een lange reis, vooral met de kuipstoelen en zwaar voor de rug, tenzij de wegen redelijk goed zijn.
williamrsr

Ik ben het er helemaal mee eens dat hij het zou moeten doen, anders zal hij er waarschijnlijk spijt van krijgen en hoogstwaarschijnlijk niet (te veel) geld verliezen, maar ik denk niet dat de RS op de lange termijn dezelfde aantrekkingskracht heeft als de GT3 en voor mij is het alleen automatisch. Dus voor de automatische jongens willen ze gewoon de full-monty GT3 met de extra snobistische uitstraling die erbij komt kijken en dubbele draagarmen aan de voorkant, enz. Ik denk dat dat de reden is dat je er een paar krijgt aangeboden voor de adviesprijs, het is cool en als ze een handmatige versie zouden maken, zou ik kwijl van mijn toetsenbord vegen. Ik denk dat het zijn waarde zal behouden, maar ik denk niet dat de poster moet verwachten dat de waarde ervan zal stijgen zoals bij andere varianten ALS dat een rol speelt bij zijn beslissing om te veranderen, dat is alles wat ik zeg.
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over de waarde op de lange termijn.

Discussion starter · #31 ·
Hallo allemaal. Heel erg bedankt voor jullie inzicht. Ik heb uiteindelijk de $0 ADM GT4 RS-toewijzing genomen. Hoewel ik van mijn GTS 4.0 hou, was het te moeilijk om dit te laten liggen. Helaas moet ik als onderdeel van de deal over twee weken afscheid nemen van Hans (mijn GTS), zodat ze de hoofdprijs voor hem kunnen krijgen tijdens het zomerseizoen. Het is begrijpelijk van hun kant, aangezien ze een van de weinige dealers zijn die geen ADM's in rekening brengen. En ja. Ze waren eerlijk over mijn inruil en ik woon in een staat met een btw-tegoed.

Deze auto zal op het circuit, AutoX, op landweggetjes en een paar ritjes door de straten van Seattle te zien zijn. Hier is mijn build, die over twee weken op slot gaat voor productie voor levering in oktober. Het is een MY25, waarschijnlijk het laatste productiejaar.

Ik moet mijn auto, die geweldige mods heeft, terugbrengen naar de originele staat. Deze zijn te koop.
Soul Street Headers (600 mijl erop) $4.000

TWL Carbon Fiber Ducktail Spoiler $1150 (Ik heb eigenlijk een glanzend zwarte OEM-spoiler nodig. Als je wilt ruilen, kunnen we iets regelen voor een eerlijke prijs)

GT4-inlaatscheppen zijn gespoten in metallic ijsgrijs. Kan opnieuw worden gespoten. GT4-logo gepolijst. $300

TWL Carbon Fiber Interieur Covers. Ziet er zoveel beter uit dan de goedkope plastic OEM. $650

Fabspeed Carbon Fiber Uitlaattips $500

Discussion starter · #33 ·
Een van de weinigen zonder het Weissach-pakket, ten goede of ten kwade.
Hoens
Een van de weinigen zonder het Weissach-pakket, ten goede of ten kwade.
Ik ben geen fan van de koolstofvezel motorkap. Ik vind het te overdreven. Ik hou van wat koolstofvezel onderdelen zoals inlaatscheppen en motorafdekking. Dat krijg ik van TWL. Hun koolstofvezel is top, en het bespaart me ongeveer $11k.

Hoens

Ik ben geen fan van de koolstofvezel motorkap. Ik vind het te overdreven. Ik hou van wat koolstofvezel onderdelen zoals inlaatscheppen en motorafdekking. Dat krijg ik van TWL. Hun koolstofvezel is top, en het bespaart me ongeveer $11k.
$11k is ongeveer 6% van de waarde van de auto. Het wordt wel geleverd met veel andere dingen naast een carbon motorkap. Maakt het interieur en exterieur naar mijn mening specialer en spannender, maar het maken van de auto op maat voor jou is onderdeel van wat een Porsche een Porsche maakt.

Discussion starter · #35 ·
$11k is ongeveer 6% van de waarde van de auto. Het wordt geleverd met veel andere dingen behalve een carbon motorkap. Maakt het interieur en exterieur naar mijn mening specialer en spannender, maar de auto op maat voor u maken, is onderdeel van wat een Porsche een Porsche maakt.
100%. Ik ben eigenlijk geen fan van de Alcantara en zou het waarschijnlijk als optie verwijderen. Daar gaat een deel van het WP-geld de afvoer in. Mis ik iets? Ik zou graag gecorrigeerd worden als ik het mis heb en misschien mis ik iets. Ik dacht dat het alleen een carbon fiber motorkap, luchtkanalen, spoiler en alcantara aan de binnenkant was. Ik geloof niet dat er een prestatievoordeel is. En het is een hellend vlak want dan zou ik de magnesium wielen krijgen lol.

Alle gekheid op een stokje, dit staat bovenaan mijn budget. Ik dacht dat ik over tien jaar een auto als deze zou kopen. Maar ik kan de meeste dingen aan en zal het geld terugverdienen. Ik vroeg om advies omdat de mensen hier geweldig zijn en ik ben altijd bereid om naar mensen te luisteren.

Maar ik geef niet om de wederverkoop, want ongeacht wat ik doe, de waarde van een RS zal er altijd zijn en het is allemaal speculatief.

Qua prestaties doet het inderdaad niets, ik betwijfel of dat de bedoeling is, tenzij de magnesium wielen als optie worden gekozen. $200k voor een auto, het dekt naar mijn mening de kleine details. Ik geloof dat onderdelen die worden vervangen door blootliggende koolstofvezel al van koolstof zijn en alleen zijn overgeschilderd, dus de gewichtsverandering zou minimaal of nihil zijn. Het visueel perfect maken van de buitenste cosmetische laag kan een tijdrovend proces zijn om te automatiseren of met de hand te leggen.

Magnesium wielen zijn er meer voor de prestaties dan wat dan ook. Gebruikt in de autosport met een reden, ze zijn bestand tegen gebruik op het circuit. 21 lbs onafgeveerd gewicht is veel. Overleeft misschien geen stoepranden, maar als het geen significante belasting aankan die je op het circuit zou zien, betwijfel ik of Porsche ze zou verkopen.

Weissach-pakket

Exterieur:
  • Blootliggende koolstofvezel voorklep
  • Blootliggende koolstofvezel zijluchtinlaten en verbrandingsluchtgeleider achter de ramen van de bestuurder en passagier
  • Blootliggende koolstofvezel buitenspiegels
  • Blootliggende koolstofvezel achtervleugel

• "PORSCHE"-logo bovenop de achterruit in Dark Silver
  • Titanium uitlaten in 935-look
Interieur:
  • Blootliggende koolstofvezel luchtfilterkast en luchtinlaten met "GT4 RS"-logo in zilver
  • Bovenste gedeelte van het dashboard in Race-Tex
  • Dashboardafwerking met "Weissach Package"-logo
  • Hoofdsteunen geborduurd met "Weissach Package"-logo

Discussion starter · #39 ·
Qua prestaties doet het inderdaad niets, twijfel of dat het punt is, tenzij de magnesium wielen als optie worden gekozen. $200k voor een auto, het dekt naar mijn mening de kleine details. Ik geloof dat onderdelen die worden overgezet naar zichtbaar carbon fiber al van carbon zijn en alleen zijn overgeschilderd, dus de gewichtsverandering zou minimaal of nihil zijn. Het visueel perfect maken van de buitenste cosmetische laag kan een tijdrovend proces zijn om te automatiseren of met de hand aan te brengen.

Magnesium wielen zijn er meer voor de prestaties dan wat dan ook. Gebruikt in de autosport met een reden, ze zijn bestand tegen gebruik op het circuit. 21 lbs onafgeveerd gewicht is veel. Overleeft misschien geen stoeprand schade, maar als het geen significante belasting kan weerstaan die je op het circuit zou zien, betwijfel ik of Porsche ze zou verkopen.

Weissach-pakket

Exterieur:
  • Zichtbare carbon fiber motorkap
  • Zichtbare carbon fiber zijluchtinlaten en verbrandingsluchtblad achter de bestuurders- en passagiersramen
  • Zichtbare carbon fiber buitenspiegels
  • Zichtbare carbon fiber achtervleugel
  • "PORSCHE" logo bovenop de achterruit in Dark Silver
  • Titanium uitlaten in 935 look
Interieur:
  • Zichtbare carbon fiber luchtbox en luchtinlaten met "GT4 RS" logo in zilver
  • Bovenste gedeelte van het dashboard in Race-Tex
  • Dashboard trim met "Weissach Package" logo
  • Hoofdsteunen geborduurd met "Weissach Package" logo
Bedankt. En ik ben het ermee eens dat de magnesium wielen het prestatieonderdeel van het pakket zijn. Maar ik ben nog niet eens in de buurt van een goede bestuurder om op afstand goed te zijn waar het er veel toe doet. Een paar jaar in deze auto en serieuze zittingstijd, misschien dan.

Omdat dit bovenaan mijn budget staat, denk ik niet dat WP zinvol is voor mij. Maar ik zal zeker een aantal onderdelen omwisselen voor TWL carbon onderdelen. Ik moet zien hoe slecht de motorkap eruitziet voordat ik de beslissing neem. Maar ik zal zeker de inlaatscheppen doen.

Discussion starter · #40 ·
Gefeliciteerd, je hebt een geweldige beslissing genomen
met de aankoop van de 2025 GT4RS en voor een fantastische prijs. Alle nieuwe 2024 op de Porsche-vindersite staan ​​ver boven de $200.000. Prijs.
Heel erg bedankt. Ik heb de jackpot gewonnen.

Ik heb nog een lange weg te gaan als coureur voordat ik ook maar in de buurt kom van de mogelijkheden van deze auto. Maar ik ga er jarenlang van genieten en veel tijd hebben en veel glimlachen. Ik hoop alleen dat mijn vrouw het leuk vindt om erin te rijden.

21 - 40 of 56 Posts