Porsche 718 Forum banner
41 - 60 of 1,970 Posts
Discussion starter · #43 · (Edited)
Nog een van mijn gehoopte items gevonden. Standaard ontgrendelt het openen van het dek of de kofferbak via de fob of nabijheidssensoren ook de deuren. Voor mij is dat onzinnig. Stel, ik ben bij auto's en koffie en heb iets uit de kofferbak nodig. Ik open de kofferbak, pak de camera of wat dan ook en sluit de kofferbak. Maar nu zijn de deuren ontgrendeld, dus ik moet eraan denken de auto weer op slot te doen voordat ik vertrek. Noch mijn Audi, noch mijn Golf zijn/waren zo. Ik kan de achterklep van de Audi openen terwijl deze op slot zit en geen van de deuren ontgrendelt. Achterklep sluiten, de auto piept en is op slot. Veel logischer voor mij. De wijziging hier verhelpt dit.

Elektronica voorkant > Codering waarde--Algemeen--Algemeen:Centrale vergrendeling opent met deksel/achterklep ontgrendelen = Nee
{Standaard: Ja}

Ik heb onderzoek gedaan naar de x431- en Autel-modellen. Zien jullie beiden noemenswaardige verschillen tussen hen? Ik ben ook naar de Launch-website gegaan en zie de modellen die op Amazon worden aangeboden niet op hun site. Ik vond dit vreemd. Worden deze modellen op Amazon aangeboden (ook de modellen die jullie beiden lijken te gebruiken) - zijn het een soort knock-off of Chinese imitatie? Hier is de Launch-website.

Ik heb onderzoek gedaan naar de x431- en de Autel-modellen. Zien jullie beiden noemenswaardige verschillen tussen hen? Ik ben ook naar de Launch-website gegaan en zie de modellen die op Amazon worden aangeboden niet op hun site. Ik vond dit vreemd. Worden deze modellen op Amazon aangeboden (ook de modellen die jullie beiden lijken te gebruiken) - zijn dit een soort namaak of Chinese imitatie? Hier is de Launch-website.
De mijne ziet er precies zo uit als de X431-Torquelll, ervan uitgaande dat dit de Amerikaanse merknaam is voor dezelfde machine die ik heb. Het label op de achterkant heeft het Launch-logo en alle copyright-informatie... maar het is gemaakt in China...

Eigenlijk zijn het hoofdkantoor en de R&D-centra van Launch gevestigd in Hong Kong, dat nu deel uitmaakt van China. Dus, technisch gezien, of je het nu koopt van een Amerikaanse dealer of rechtstreeks van een dealer in China, je krijgt een in China gemaakt product.

Er zijn een aantal referentiewebsites, ervan uitgaande dat het dealers zijn: (1) www.x431.com ; (2) www.x431tool.com ; (3) www.launchtechusa.com etc... En ik geloof dat dit de corporate website is: en.cnlaunch.com

Ik denk dat je de exemplaren van Amazon gerust kunt kopen voor een zeer goede prijs. Je hebt toegang tot de belangrijkste X431-website voor de laatste updates (gedurende 2 jaar). En je krijgt nog steeds dezelfde tool waarmee je wijzigingen kunt aanbrengen en je auto kunt diagnosticeren.

Ik heb geen ervaring met Autel, dus ik kan het niet zeggen.

De mijne ziet er precies zo uit als de X431-Torquelll, ervan uitgaande dat dit het label voor de Amerikaanse markt is voor dezelfde machine die ik heb. Het label op de achterkant heeft het Launch-logo en alle copyright-informatie... maar het is gemaakt in China...

Eigenlijk zijn de hoofdkantoren en R&D-centra van Launch in Hong Kong, dat nu deel uitmaakt van China. Dus, technisch gezien, of je het nu koopt van een Amerikaanse dealer of rechtstreeks van een dealer in China, je krijgt een in China gemaakt product.

Er zijn een aantal referentiewebsites, ervan uitgaande dat het dealers zijn: (1) www.x431.com ; (2) x431tool.com ; (3) cnlaunch.com ; (4) www.launchtechusa.com enz...

Ik denk dat je de exemplaren van Amazon kunt kopen voor een zeer goede prijs. Je hebt toegang tot de belangrijkste X431-website voor de laatste updates (gedurende 2 jaar). En je krijgt nog steeds dezelfde tool waarmee je wijzigingen kunt aanbrengen en je auto kunt diagnosticeren.

Ik heb geen ervaring met Autel, dus ik kan het niet zeggen.
Jaren geleden kwam ik er op de harde manier achter dat als je de Launch-producten niet bij een Amerikaanse bron koopt, Launch ze niet ondersteunt. Hun lezers weten voor welke markt het bedoeld is. Ik kocht een van hun producten op eBay van een Chinese verkoper, voor een heel goede prijs. Het was een echt Launch-product, maar voor auto's uit de Chinese markt. Het kon niets anders lezen dan de basis voor auto's uit de Amerikaanse markt. Ik was de pineut.

Bedankt, dit is geweldig spul. Is het mogelijk dat deze tool kan worden gebruikt om de bediening van het cabriodak met de sleutelhanger mogelijk te maken?
Ik heb geen x431, mijn afstandsbediening is gecodeerd met PIWIS 3. De codering bevindt zich in de front-end elektronica, direct onder de comfortramen. Omdat x431 comfortramen kan, vermoed ik dat het dak het ook kan. Ze sluiten elkaar uit, ramen of dak, niet allebei.

Discussion starter · #48 · (Edited)
Meer over de verlichtingsveranderingen. De hack met de witte wijzerplaat om de achtergrondverlichting van de meters altijd in te schakelen, is goed gedocumenteerd en heeft slechts één nadeel: de wijzers lichten niet op, tenzij de lichten daadwerkelijk aan zijn.

De andere belangrijkste manier om de meters te verlichten, verlicht ook de wijzers. Dat gebeurt door de "markeringslichten" toe te voegen aan de DRL-instellingen. De "markeringslichten" zijn de achterlichten, kentekenverlichting, voorste zijmarkeringen (in de VS en Canada) en de meters. Standaard (althans op mijn 2018 CB) worden de voorste parkeerlichten NIET geactiveerd door deze wijziging. (Ik heb een aparte optie gezien om deze met DRL's in te schakelen.) Maar de meters (incl. wijzers) gaan aan met de sleutel, in elk licht. Het nadeel hiervan is dat sommige mensen het kunnen verdragen om de achterlichten altijd te laten branden, maar dat de voorste zijmarkeringen hen storen. Om dat aan te pakken, lees verder in de volgende paragraaf.

Systeemselectie > Front-end elektronica > Codering waarde--Buitenverlichting--Buitenverlichting, DD-lichten met markeringslicht = Ja
{Standaard: Nee}

Houdt u niet van de zijmarkeringslichten? Overal behalve in Noord-Amerika worden de voorste "markerings"-lichten alleen gebruikt voor zijrichtingaanwijzers. Het uitschakelen van de zijmarkeringsfunctie is dus eenvoudig. Maar let op, deze cryptisch benoemde instelling schakelt alle zijmarkerings (positie) lichtfuncties uit. Ze knipperen alleen met knipperlichten of alarmlichten als je dit doet.

Systeemselectie > Front-end elektronica > Codering waarde--Buitenverlichting--Buitenverlichting: richtingaanwijzer bij zijrichtingaanwijzeruitgang = Nee
{Standaard voor Noord-Amerika: Ja}

Een hele simpele vraag hier. Ik heb net mijn X431 ontvangen. Ik heb het geregistreerd, aangesloten op mijn auto en kan de codering op het X431-display lezen en wijzigen. Hoe sla ik de wijzigingen op in de auto? Ik heb de handleiding gelezen en naar de opties op de X431 gekeken en zie niet hoe/waar ik dat kan doen.

Bedankt

De knop Opslaan zegt "Code schrijven". Druk daarop om wijzigingen op te slaan. Het zal een paar seconden nadenken en dan bevestigen dat de wijziging is opgeslagen, of een foutmelding geven (zelden).
View attachment 46799
Ik heb die optie niet. Ik heb de waarde van -Central dial white gewijzigd van nee in Ja. Als ik de code herstel, gebeurt het niet.
Suggesties? Ik heb een Launch X431 V4.0. De Amazon-advertentie zei dat het codering doet.
Image

Ik heb net mijn x431 ontvangen. Ik moet zeggen dat dit een mooi stuk gereedschap is. Echt goed verpakt en niets eraan lijkt gammel of goedkoop. Ik vind het fijn hoe de Bluetooth OBD-connector ook in de unit wordt opgeborgen. Het werd ook geleverd met de TPMS-scanner/lezer. Hopelijk presteert het net zo goed als het eruitziet. Dit zit er in de doos.

Discussion starter · #54 ·
Ik heb de ontplooiingssnelheid van de spoiler gevonden, gewijzigd en getest. Het is een van de parameters die niet volledig uit het Duits is vertaald.

Systeemselectie > Achterelektronica > Spoilerparameter--GeschwSchwEinf 1 = uw doelsnelheid in km/u
{Standaard: 125}

De standaardwaarde van 125 km/u is 78 mph, en met de normale snelheidsfout van ongeveer 2 mph, lijkt deze te worden ingezet bij 80 mph aangegeven. U kunt hier hoger of lager gaan, afhankelijk van uw behoefte. Ik heb de mijne verlaagd naar 105 km/u (65 mph) omdat ik blijkbaar vaak in winderige omstandigheden rijd, waar de spoiler zelfs bij lagere snelheden helpt.

Image

Discussion starter · #57 ·
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd en eindelijk kreeg ik de "WRITE" optie. Vreemd.
Wat is de selectie "Code/brush hiding" op de X431? Het lijkt erop dat ik dat moet selecteren om het Rule Coding scherm en de resulterende "Write Code" balk te krijgen.
Ja, ik heb ontdekt dat de meeste dingen die ik wil veranderen, vereisen dat ik via System Selection ga, en zodra het juiste gebied is geselecteerd, ga ik naar Code/brush Hiding > Brush Hidden/Modified. Vraag me niet waarom. Het kan zijn dat het Hiding/Hidden gebied de X431-versie is van de Engineering mode in PIWIS, maar citeer me niet.
Image

Image

Ja, ik heb ontdekt dat de meeste dingen die ik wil veranderen, vereisen dat ik via Systeemselectie ga, en als het juiste gebied is geselecteerd, ga dan naar Code/kwast verbergen > Kwast verborgen/gewijzigd. Vraag me niet waarom. Het kan zijn dat het gebied Verbergen/Verborgen de X431-versie is van de Engineering-modus in PIWIS, maar citeer me daar niet op.
View attachment 46810
View attachment 46811
OK, bedankt. Een beetje verwarrend. Ik dacht dat ik gewoon het systeem zou kunnen selecteren, de coderingswaarde invoeren en deze opslaan. De handleiding zegt niets over het verbergen van de kwast.

Ja, ik heb ontdekt dat de meeste dingen die ik wil veranderen, vereisen dat ik via Systeemselectie ga, en zodra het juiste gebied is geselecteerd, ga naar Code/kwast Verbergen > Kwast Verborgen/Gewijzigd. Vraag me niet waarom. Het kan zijn dat het gebied Verbergen/Verborgen de X431-versie van de Engineering-modus in PIWIS is, maar citeer me daar niet over.
View attachment 46810
View attachment 46811
Dit is de juiste manier van coderen. Gebruik geen online codering.

41 - 60 of 1,970 Posts